کتاب دیدگاه کل نگر درباره استرس

Stress, Coping, and Development
مقابله موثر و رشد
کد کتاب : 53280
مترجم :

شابک : 978-6002502636
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 512
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب دیدگاه کل نگر درباره استرس اثر کارولین. ام آلدوین

شاید در هیچ دوره ای از تاریخ بشر، به اندازه عصر حاضر، مردم از هر طبقه و قشری در معرض استرس نبوده اند. از این رو و با توجه به تاثیر استرس بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی انسان، بررسی همه جانبه آن در شاخه های متنوع علوم مورد تاکید قرار می گیرد .
اثر جاضر در 16 فصل، استرس را از جنبه های فیزیولوژی، روانی، زیستی، اجتماعی و فرهنگی و … مورد مطالعه دقیق علمی قرار می دهد. راه های مقابله با استرس، سنجش راهبردهای مقابله ای، بررسی مولفه های رشد و … از جمله مباحثی است مه مورد بررسی دقیق قرار میگیرد. مولف با تسلطی مثال زدنی، با رویکردی یکپارچه و به یاری پژوهشهای نوین و فراتر از رویکردهای تقلیل گرا، استرس را تصویر و تحلیل میکند.

کتاب دیدگاه کل نگر درباره استرس

کارولین. ام آلدوین
کارولین آلدوین، استاد توسعه انسانی و علوم خانواده است. او دکترای خود را در زمینه رشد و پیری بزرگسالان از دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو دریافت کرد و یک دانشجوی فوق دکتری در UC Irvine بود. او قبلاً استاد UC Davis بود. او با مطالعه بیش از 90 مقاله و فصل، نحوه تأثیر عوامل روانی-اجتماعی بر سلامتی، به ویژه در زندگی بعدی را مطالعه کرده و سه کتاب در زمینه استرس، مقابله، سلامتی و پیری مطلوب تألیف یا ویرایش کرده است.
دسته بندی های کتاب دیدگاه کل نگر درباره استرس