کتاب خاستگاه ثروت

The Origin of Wealth
تکامل، پیچیدگی و بازسازی اساسی علم اقتصاد
کد کتاب : 53365
مترجم :
شابک : 978-6002145246
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 737
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خاستگاه ثروت اثر اریک دی بینهاکر

بیش از 6.4 میلیارد نفر در یک اقتصاد جهانی 36.5 تریلیون دلاری شرکت می کنند که توسط هیچ کس طراحی و نظارت نشده است. چگونه این شگفتی پیچیدگی خودسازمان یافته تکامل یافت؟ چگونه ثروت در این سیستم ایجاد می شود؟ و چگونه می توان ثروت را به نفع افراد، مشاغل و جامعه افزایش داد؟ اریک دی بینهاکر در کتاب خاستگاه ثروت استدلال می‌کند که علم مدرن دیدگاهی رادیکال در مورد این پرسش‌های قدیمی ارائه می‌کند که پیامدهای گسترده‌ای دارد. به گفته بینهاکر، خلق ثروت محصول یک فرمول تکاملی ساده اما عمیقا قدرتمند است: تمایز، انتخاب و تقویت. در این دیدگاه، اقتصاد یک «سیستم انطباقی پیچیده» است که در آن فن‌آوری‌های فیزیکی، فناوری‌های اجتماعی و طرح‌های کسب‌وکار برای ایجاد محصولات جدید، ایده‌های جدید و افزایش ثروت در تعامل هستند. باینهاکر که خوانندگان را به سفری سرگرم‌کننده در طول تاریخ اقتصادی، از عصر حجر تا اقتصاد مدرن می‌برد، بررسی می‌کند که چگونه «اقتصاد پیچیدگی» بینش‌های تحریک‌کننده‌ای را در مورد موضوعاتی از ایجاد سازمان‌های تطبیقی گرفته تا عملکرد تکاملی بازارهای سهام تا دیدگاه‌های جدید در مورد سیاست‌های دولت ارائه می‌دهد. کتابی برجسته که تئوری متعارف اقتصادی را در هم می شکند، خاستگاه ثروت، تفکر ما را در مورد اینکه چگونه به اینجا رسیدیم - و به کجا می رویم را تغییر می دهد.
کتاب خاستگاه ثروت را عادل پیغامی ویراستاری کرده و مجموعه ای از نویسندگان آن را ترجمه کرده اند. این کتاب توسط انتشارات دانشگاه امام صادق منتشر شده است.

کتاب خاستگاه ثروت

اریک دی بینهاکر
اریک دی بینهاکر (Eric D. Beinhocker) (متولد بوستون ، ماساچوست ، ایالات متحده) عضو ارشد موسسه جهانی مک کینزی است. مجله فورچون از وی به عنوان رهبر تجارت قرن بعد نام برد و نوشته های وی در زمینه تجارت و اقتصاد در نشریات مختلف از جمله Financial Times منتشر شده است.
قسمت هایی از کتاب خاستگاه ثروت (لذت متن)
بیایید اقتصادی را در نظر بگیریم که تنها دو کالا و برای مثال شیر و پنیر در آن وجود دارد. ممکن است من به طور کلی شیر را به پنیر ترجیح دهم اما نقطه ای، قانون کاهش مطلوبیت نهایی می گوید من تا به حال به اندازه ی کافی شیر داشته ام و ترجیح می دهم در عوض یک لیوان شیر، مقداری پنیر داشته باشم. شما، در طرف مقابل، ممکن است به طور کلی پنیر را ترجیح دهید اما شما نیز در نقطه ای خوشحال خواهید شد که در عوض مقداری پنیر، مقداری شیر به دست آورید. حالا بیایید تصور کنیم مقدار پایان پذیری از شیر و پنیر در این اقتصاد وجود دارد و به هر کدام از ما به طور تصادفی مقداری از هر کدام تعلق گرفته است. درست مانند مدل والراس، این غیر محتمل می نماید که به ما درست به همان میزان که مطلوبیت ما ایجاب می کند از این کالاها داده شده باشد، پس ما تا آن زمان که میزانی از پنیر و شیر به دست آوریم که بیشترین رضایت ممکن را برای ما به دست آورد، به معامله می پردازیم.