کتاب معنا و مفهوم زیبایی

The meaning and concept of Aestics
در المناظر و تنقیح المناظر
کد کتاب : 53956
شابک : 978-9642322794
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 142
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب معنا و مفهوم زیبایی اثر حسن بلخاری قهی

«در سال ۱۳۸۷ و ذیل مجموعه‌ای موسوم به «حکمت و هنر» در فرهنگستان هنر ایران، رساله مختصری با عنوان معنا و مفهوم زیبایی در المناظر و تنقیح المناظر توسط اینجانب تألیف و به چاپ رسید. در سال ۱۳۹۴ (۲۰۱۵ م) همراه با اعلام سال جهانی نور توسط یونسکو (به مناسبت هزارمین سال نگارش المناظر توسط ابن هیثم) دانشگاه کرمان همایش ابن هیثم را برگزار نمود.به پیشنهاد شورای علمی این همایش، کتاب معنا و مفهوم زیبایی در المناظر و تنقیح المناظر، تجدید چاپ شد.در چاپ جدید این کتاب که به همت نشر دانشگاه کرمان صورت گرفت، متن بسط و شرح یافت.
در این ویراست جدید، متن پیشین مورد بازخوانی قرار گرفته و بسیاری از نکات و مواردی که در آن مجمل و گذرا بیان شده بود، شرح و بحثی تفصیلی یافت، ضمن اینکه قرائن و شواهد کامل‌تر و مستدل‌تری نیز به متن اضافه گردید.همچنین متن اصلی بحث ابن هیثم در باب زیبایی (متن عربی) همراه با متن انگلیسی آن جهت استفاده هرچه بیشتر محققان و پژوهشگران بر کتاب افزوده گردید.»

کتاب معنا و مفهوم زیبایی

حسن بلخاری قهی
حسن بلخاری (نام کامل: حسن بلخاری قهی) (زاده سال ۱۳۴۱ در اصفهان، ایران) استاد دانشگاه تهران، نویسنده، پژوهشگر و استاد ایرانی فعال در زمینه فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی و حکمت شرق است. هم‌اکنون او رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران است همچنین او استاد تمام و مدیر گروه مطالعات عالی هنر در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و نیز عضو هیئت علمی دانشگاه تهران می‌باشد. او در آذر ماه 1398 به عنوان پژوهشگر برجسته دانشگاه تهران و در آذرماه 1394 به عنوان پژوهشگر برتر کشوری در رشته هنر و معمار...
دسته بندی های کتاب معنا و مفهوم زیبایی