کتاب هرمنوتیک پزشکی و پدیدارشناسی سلامت

The Hermeneutics of Medicine and the Phenomenology of Health
گام هایی به سمت فلسفه ی طبابت
کد کتاب : 54669
مترجم :
شابک : 978-6226700153
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 423
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

هرمنوتیک پزشکی و پدیدارشناسی سلامت
The Hermeneutics of Medicine and the Phenomenology of Health
کد کتاب : 56093
مترجم :
شابک : 978-6008482604
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 340
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب هرمنوتیک پزشکی و پدیدارشناسی سلامت اثر فردریک اسونوس

نویسنده کتاب با ایده‌ای جسورانه، فلسفه‌ی مارتین هایدگر را (که به دشواری معروف است) به عنوان پایه‌ای برای فلسفه‌ی پزشکی به کار برده است. ایده‌ای که این فیلسوف سوئدی ابتدا در تز دکترای خود و سپس در این کتاب طی جرح و تعدیل‌های فراوان تلاش کرده به آن جامه‌ی عمل بپوشاند.

کتاب هرمنوتیک پزشکی و پدیدارشناسی سلامت

فردریک اسونوس
فردریک اسونوس استاد و مدیر مرکز دانش عملی در دانشگاه Södertörn است. او در مورد مسائل معرفت شناختی و اخلاقی، عمدتا در ارتباط با پزشکی و مراقبت، تحقیق و سخنرانی می کند. کتاب معنی بیماری: پدیدارشناسی و هرمنوتیک جلسه پزشکی 2003 در حال حاضر به زبان سوئدی موجود است.او همچنین نویسنده تعداد زیادی مقاله در مجلات و گلچین های بین المللی در زمینه هایی مانند فلسفه روانپزشکی، اخلاق پزشکی، فلسفه احساسات و نظریه سلامتی و بیماری است.
دسته بندی های کتاب هرمنوتیک پزشکی و پدیدارشناسی سلامت
قسمت هایی از کتاب هرمنوتیک پزشکی و پدیدارشناسی سلامت (لذت متن)
«ما در طول سه دهه ی اخیر این قرن، شاهد تولد مجدد تدریجی فلسفه در پزشکی بوده ایم. ظاهرا اجماعی کلی در حال شکل گیری است که پزشکی نمی تواند تمامی مسائلش را با کمک علم تجربی حل کند، بلکه ترجیحا نیازمند رویکردی نظری است که متاملانه تر باشد، رویکردی که بتواند توسط فلسفه و دیگر رشته های موجود در زمینه ی گسترده ی علوم انسانی پزشکی تدارک دیده شود. بارزترین مثال این مورد علاقه ی روزافزون به اخلاق پزشکی است، که نه با پرسش از این که امروز و فردا با مجموعه ی شعله ور شونده ی دانش و فناوری های پزشکی، به خصوص در پرتو منابع محدود موجود در بخش مراقبت بهداشت چه می توان کرد، بلکه با چه باید کرد سروکار دارد. قرار است از ورای خواندن این کتاب بفهمیم نویسنده چه نظری در مورد سوال «پزشکی چیست؟» دارد، و به ارزش پدیدارشناسی و هرمنوتیک وقوف پیدا کنیم. قرار است جنبه های «غیرعلمی» پزشکی به جای این که به عنوان بخشی بیمار گونه از قلمرو «هنر پزشکی» طبقه بندی شوند، نقش مرکزی در عمل پزشکی ایفا کنند.»