کتاب نامه های لوتری

Lutheran Letters
کد کتاب : 55046
مترجم :
شابک : 978-6227424225
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 260
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب نامه های لوتری اثر پیر پائولو پازولینی

همه دوست داشتند پیرپائولو صدایش کنند، از بس نزدیک بود و هست و از بس درست، انگار می‌توان جایی ورای المپ سینما، در زیرین‌ترین مکان، در بی‌مکانی، به دور از هر تبختر و برساختی تصورش کرد، همو که در هیچ تعریفی نگنجید، همو که شاعر بود، رمان‌نویس بود، منتقد بود، فیلمساز بود و بسیار بسیاری دیگر، ولی همچنان نزدیک‌ترین به ما و همه، قابل لمس، تماما انسانی، بسیار انسانی... و درست به همین دلیل «تعریف» نمی‌شد، در «وضعیت» نمی‌گنجید و تقبیح می‌شد و در معنای تمام کلمه «دشمن» داشت. پیرپائولو پازولینی که در ساعات واپسین هم هشدارمان داد: «تنها چیزی که می‌خواهم بگویم این است که به اطراف‌تان بنگرید و تراژدی را درک کنید. تراژدی چیست؟ تراژدی این است که دیگر هیچ انسانی در جهان باقی نمانده است: تنها لوکوموتیوهای غریبی جهان را پر کرده‌اند...» کتاب «نامه‌های لوتری» محمل همان شور، حساسیت و تعهدی‌ست که او تا پایان عمر با خود داشت و موجب می‌شد که پازولینی با جانی در کف دست از میان متعصب‌ترین مذهبیون تا جمعی از کمونیست‌ها و لیبرال‌ها و البته همه‌ی فاشیست‌ها، هر روز عبور کند و درنهایت نیز با قساوت عجیبی جانش گرفته شود. نامه‌های لوتری یادداشت‌ها و مقاله‌های دقیق، حمله‌ور و شگفت‌انگیز پازولینی در دهه‌ی هفتاد قرن بیستم است و همه‌ی فاسدان جامعه‌ی پیرامونش را هدف قرار داده است.

کتاب نامه های لوتری

پیر پائولو پازولینی
پیر پائولو پازولینی، زاده ی 5 مارس 1922 و درگذشته ی 2 نوامبر 1975، شاعر، کارگردان و نویسنده ی ایتالیایی بود. او از برجسته ترین کارگردانان ایتالیا در قرن بیستم است.پازولینی در بولونیا به دنیا آمد. او از فیلمسازان نسل دوم سینمای بعد از جنگ ایتالیا است که علاوه بر فیلمسازی، در نوشتن رمان، شعر و نقدهای سینمایی و فرهنگی نیز دست داشته است. سینمای پازولینی آمیزه ای از شعر، استعاره، اسطوره شناسی، روانشناسی و دیالکتیک مارکسیستی است. او فعالیت اش را در سینما با نوشتن فیلمنامه ای برای فدریکو فلینی آغاز ...
قسمت هایی از کتاب نامه های لوتری (لذت متن)
«امروز روز انتخابات است، پس همه چیز خوب است، و اصلا خبری از ان همه جوانی نیست که گرایش های تبهکارانه دارند. جوانانی عصبانی و به شدت حزب باد که تا مرز دیوانگی و جنون از هرکسی دنباله روی می کنند. یا اصلا تاب تحمل هیج حرف و مسیله ای را ندارند. شب ها هم اینجا مانند شب های سواحل مدیترانه امن و امان و پر از آسایش استو آدم ربایی ها، سرقت از بانک، اعدام ها، میلیون ها مورد کلاهبرداری و دزدی فقط اخباری است که در ستون حوادث روزنامه ها دیده می شود. همه بالاخره با این شرایط کنار آمده اند، حال یا خودشان نمی خواهند واقعیت را ببینند یا آنقدر کند و خنثی پیگیر اخبار و واقعیت ها می شوند که همه چیز از تب و تاب می افتد»