کتاب روبات کامل

The Complete Robot
(مجموعه ی کامل داستان های روباتی)
کد کتاب : 55514
مترجم :
شابک : 978-6227590166
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 828
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روبات کامل اثر آیزاک آسیموف

کتاب ربات کامل گلچین از رویاهای خیره کننده ی آسیموف از آینده ی روباتیک است...
در این داستان‌ها، آیزاک آسیموف سه قانون رباتیک را خلق می‌کند و عصر روبات‌ها را آغاز می‌کند: زمانی که زمین توسط ابر ماشین‌ها اداره می‌شود و زمانی که روبات‌ها انسان‌تر از انسان هستند.
علاوه بر TN-3 (تونی)، AL-76 و سایر روبات‌ها، داستان‌ها شامل کارکنان US Robots and Mechanical Men Inc.، و به‌ویژه ربات‌-روان‌شناس ارشد، دکتر سوزان کالوین پولادین است که از بسیاری جهات بیشتر از سوژه هایش شبیه ربات است.
ربات کامل مجموعه ای نهایی از داستان های جاودانه، شگفت انگیز و سرگرم کننده ی ربات از بزرگترین نویسنده علمی تخیلی تمام دوران است که بینش طلایی را در مورد فرآیندهای فکری ربات ارائه می دهد. سه قانون رباتیک آسیموف سی سال پیش در موسسه فناوری ماساچوست - با نتایج شگفت انگیز - در رایانه های واقعی برنامه ریزی شد. خوانندگان امروزی هنوز هم شگفتی های زیادی در انتظارشان هست...
سه قانون رباتیک:

1. یک ربات نباید به انسان آسیب برساند یا در اثر عدم اقدام، اجازه آسیب رساندن به انسان را بدهد.

2. یک ربات باید از دستوراتی که توسط انسان ها داده می شود اطاعت کند، مگر در مواردی که این دستورات با قانون اول مغایرت داشته باشد.

3. یک ربات باید از وجود خود محافظت کند تا زمانی که چنین حفاظتی با قانون اول یا دوم مغایرت نداشته باشد.

کتاب روبات کامل

آیزاک آسیموف
آیزاک آسیموف، زاده ی ۲ ژانویه ۱۹۲۰ و درگذشته ی ۶ آوریل ۱۹۹۲ میلادی، نویسنده ی آمریکایی روسی تبار گونه های علمی، علمی–تخیلی، خیال پردازی، وحشت بود.او در استان اسمالنسک در شوروی در خانواده ی آسیابانی یهودی متولد شد. در پنج سالگی خانواده اش به آمریکا مهاجرت کردند. از آن جا که در خانه با او به زبان های ییدیش (زبان یهودیان اروپای شرقی) و انگلیسی صحبت می کردند، به هر دو زبان روان سخن می گفت، اما روسی نیاموخت.خواندن را از پنج سالگی آموخت و از آن هنگام در امور اداره ی مغازه ی لبنیات فروشی به خا...