کتاب زمستان روزگار جنگ

Winter in Wartime
کد کتاب : 55818
مترجم :
شابک : 978-9647443722
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1972
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب زمستان روزگار جنگ اثر یان ترلو

کتاب « زمستان روزگار جنگ» نوشته « یان ترلو» توسط انتشارات فرهنگ نشر نو منتشر شده است.
کتاب « زمستان روزگار جنگ» رمانی از نویسنده هلندی یان ترلوو است. داستان درباره یک پسر 15 ساله هلندی است که آخرین زمستان جنگ جهانی دوم را می گذراند و بر اساس خاطرات نویسنده است. ترلوو هشت ساله بود که ارتش آلمان به هلند حمله کرد.
جان ترلوو در سال 1931 در کامپروین متولد شد، اما در آخرین سال جنگ جهانی دوم به روستای Wezep در منطقه Veluwe نقل مکان کرد. با توجه به اینکه پدر ترلو در اثر سلطه پذیر بودن در جامعه محلی درگیر شده بود، دو بار توسط نیروهای نازی دستگیر شد، اما هر بار پس از چند روز آزاد شد.
ترلوو چندین بار اظهار داشت که در هیچ فعالیت مربوط به مقاومت شرکت نکرده است، اما ساکنان شهر را دیده است که در زمان قحطی هلندی به روستا آمده اند. ترلوو اظهار داشت: "اما این واقعا جنگ "من" بود. همانطور که آن سال ها را تجربه کردم. دیگران ممکن است جنگ را از منظر یک زندانی اردوگاه یا از شهرهای بمباران شده توصیف کنند. من هیچ کار قهرمانانه ای انجام نداده ام، جنگ برای من اتفاق افتاد درست مانند بسیاری از افراد. تنها سهم من این است که آن را یادداشت کردم."

ترلوو دانشمند شد و در سال 1971 به عنوان بخشی از D66، یک حزب چپ لیبرال جدید، عضو پارلمان هلند شد. به عنوان نویسنده، ترلوو در سال 1970 با رمان پیوتر شروع به کار کرد و دومین رمان خود را چگونه پادشاه شد در سال 1971 منتشر کرد. هر دو رمان مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفتند.

این رمان تا حدی اتوبیوگرافیک است. ترلوو، مانند قهرمان داستان میشیل، در آخرین زمستان جنگ به دلیل بمباران مداوم پل‌های روی رودخانه آی‌جیسل، نتوانست به مدرسه برود. ترلوو به انجام وظایف و کمک به مزارع محلی نیز توجه داشت. در کنار آن، ترلوو همسایه‌ای داشت که در حمله به دفتر کارت سهمیه‌بندی، مشابه دیرک ناپر، درگیر بود.

کتاب زمستان روزگار جنگ

یان ترلو
یان کورنلیس ترلو (زاده 15 نوامبر 1931) سیاستمدار بازنشسته هلندی حزب دموکرات 66 (D66) و فیزیکدان و نویسنده است.ترلو فیزیک و ریاضیات را در دانشگاه اوترخت به طور همزمان تحصیل کرد و مدرک کارشناسی ارشد فیزیک و ریاضیات را دریافت کرد و قبل از پایان نامه پایان نامه خود به عنوان محقق در FOM کار کرد و به عنوان دکترای علوم فیزیک هسته ای فارغ التحصیل شد. ترلو از فوریه 1960 تا آوریل 1962 به عنوان محقق فیزیک هسته ای در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و از آگوست 1965 تا دسامبر 1966 در موسسه فناوری سلطنتی (KTH) ...