کتاب ارباب های چای

The Tea Lords
کد کتاب : 43397
مترجم :
شابک : 978-9641916383
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 327
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده جایزه مخاطب برای کتاب هلندی سال 1993

نامزد جایزه ادبیات AKO / ECI سال 1993

معرفی کتاب ارباب های چای اثر هلا هسه

ارباب های چای یک داستان واقعی ست که بر اساس خاطرات خانواده ی هلندی ثروتمند و متنفذ کرکهوفن نوشته شده است؛ یکی از اقوام متعددی که در سال های مستعمره نشینی هلند در هند شرقی، کشت و تجارت چای و قهوه ی این کشور حاصلخیز را در انحصار خود گرفته بودند.
دستمایه نویسنده، نامه ها و خاطرات رودولف، یکی از فرزندان خانواده ی کرکهفون است. رودولف کرکهوفن سال 1878 با جنی رزگارد بیشاپ، دختر یکی از مقامات هلندی در باتاویا ازدواج کرد و برای آغاز زندگی مشترک راهی محل دورافتاده ای در جاوه شدند که رودولف شرکت کشت و تجارت چای و قهوه و گنه گنه ی خود را در آن جا راه اندازی کرده بود.
زندگی جنی و رودولفقالبی به خود خواهد گرفت، در زمینه ای از طبیعت چشمگیر و پر راز و رمز کوهستان گونونگ تیلو، تحولات سیاست استعماری هلند در هند شرقی (اندونزی کنونی) ، سرسختی و شور و اشتیاق کاری رودولف، نارضایتی و تلخکامی های جنی.

کتاب ارباب های چای

هلا هسه
هلن "هلا" سرافیا هاسه (2 فوریه 1918 - 29 سپتامبر 2011) نویسنده هلندی بود که اغلب اوقات او را "Grande Dame" ادبیات هلند می نامند و رمان Oeroeg (1948) اصلی ترین نسل از دانش آموزان هلندی بود. اثر بزرگ او که در سطح بین المللی تحسین شده است Heren van de Thee است، ترجمه شده به The Tea Lords. در سال 1988، هاسه برای مصاحبه با ملکه هلند برای 50 سالگی انتخاب شد و پس از آن آدریان ون دیس، نویسنده هلندی، هسه را "ملکه در میان نویسندگان" خواند.هسه دارای اولین موزه آنلاین دیجیتال هلندی است که به زندگی و کار ...