کتاب آرامش طوفان ها

Aramesh-e Toofan-ha
(مهارت های مدیریت ناهنجاری های کودکان و نوجوانان در خانواده)
کد کتاب : 56596
شابک : 978-6008441120
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 268
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب آرامش طوفان ها اثر علیرضا تراشیون

"آرامش طوفان ها" اثری است از حجت الاسلام و المسلمین "سیدعلیرضا تراشیون" که در آن پیرامون "مهارت های مدیریت ناهنجاری های کودکان و نوجوانان در خانواده" صحبت کرده است. اشتباهات، بدرفتاری‌ها و رفتارهای عجیب و غریب مسائلی هستند که هر انسانی ممکن است به تنهایی یا در جمع دیگران شاهد آن باشد. فرزندان ما نیز ممکن است رفتارهایی از خود نشان دهند که باعث ایجاد نگرانی و اضطراب در والدینشان شود. در چنین شرایطی، نگرش والدین در مقیاس صفر تا صد درجه بندی می شود، برخی از والدین به سرعت به فرزند خود برچسب زده و در افکار ناخوشایند و وحشتناک درباره اعمال او غرق می‌شوند، در حالی که برخی دیگر همه چیز را به بهانه‌ی کودک بودن، توجیه می‌کنند. بسیار مهم است که بدانیم کدام یک از رفتارهای کودکان عادی، و کدام غیرطبیعی است. هدف این کتاب پاسخ به این سوال و راهنمایی والدین برای رسیدگی به نگرانی‌های غیرمنطقی، تجهیز آن‌ها به ابزار تشخیص صحیح و ارائه تجربه‌ای دلپذیر و رضایت‌بخش از فرزندپروری و اقدام به موقع با وجود مسائل و ناهمواری هاست.
"سیدعلیرضا تراشیون" در "آرامش طوفان ها"، از نگرانی‌ها و پرسش‌های مخاطبین آگاه بوده و به سوالات مهمی پاسخ می‌دهد که از جمله‌ی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
کدام یک از رفتارهای بچه‌ها طبیعی و متناسب با سنشان است و کدام غیرعادی محسوب می‌شود؟
آیا هر رفتار غیرعادی یک اختلال به حساب می‌آید؟
و روش های تشخیص اختلالات چیست؟
"آرامش طوفان ها" کتابی است که به سوالاتتان پاسخ داده و به شما کمک می‌کند بر ترس خود از رفتار ناهنجار فرزندتان غلبه کنید. همچنین می توانید پس از طوفان های هولناک رفتار فرزندتان، اگر مشکل را زود تشخیص دهید و اقدام کنید، یک آرامش زیبا را تجربه کنید.

کتاب آرامش طوفان ها

علیرضا تراشیون
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون، کارشناس مباحث تربیتی در حوزه کودک و نوجوان، در سال ۱۳۵۰ در تهران به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم فنی در رشته ماشین ابزار صنعتی در تهران گذراند و تحت تأثیر دو استاد خود به حوزة نبی اکرم (ص) رفت از محضر آیت الله نجفی کسب علم کرد. وی بعد از گذراندن پایه ۸ حوزه، به قم مهاجرت کرد و تاکنون از محضر اساتید حوزه علمیه قم بهره گرفته و می‌گیرد.حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون، در ابتدای طلبگی در قم، به تدریس درس حرفه و فن نیز اشتغال ...
قسمت هایی از کتاب آرامش طوفان ها (لذت متن)
آدمی با اراده ضعیف یا قوی به دنیا نمی آید و آن موهبتی وراثتی نیست؛ بلکه، همانند بسیاری از صفات دیگر، در جریان فعالیت های انسان شکل می گیرد و وضعیت زندگی سهم عظیمی در تکامل آن دارد. اراده پخته و رسیده ترکیبی است که از برآیند جهان بینی انسان و پایه های اخلاقی آن، تمایلات او، شایستگی هایش، هدف گرایی های او و… شکل می گیرد و تکامل می یابد. طبیعی است که اراده کودک خردسال را نمی توان با اراده انسان بالغ تطبیق داد؛ ولی آنچه بسیار اهمیت دارد، رفتار مشخص و قاطع والدین است؛ چون در تربیت کودک هیچ چیز بدتر از اختلاف عقیده بین پدر و مادر و دیگر بزرگ سالان نیست. مثلا پدر کاری را به کودک محول می کند؛ اما بزرگ سال دیگری می گوید که او توان انجام دادن این کار را ندارد یا مادر می گوید که بچه را خسته نکن و سپس خودش آن کار را انجام می دهد. این چندگانگی ها نه تنها باعث بی ارادگی کودک می شود، بلکه به یادگرفتن دورویی و حیله گری و تزویر در ناخودآگاهش منجر می شود. بهتر است آن اختلاف عقیده ها در تربیت کودک، به اطفال معصول انتقال نیابد؛ بلکه با صداقت و با عمل به وعده ها پایبندی به اصول اخلاقی را به کودک بیاموزید و به جای وعده دادن و عمل نکردن به آن، بر سر حرف خود ثابت قدم باشید تا کودک نیز به شما اعتماد کند و از خوش قولی تان بیاموزد که وقتی وعده می دهد، باید به عهدش وفا کند و بدین ترتیب، در او پایبندی به گفته و حس مسئولیت پذیری تقویت شود. امیال و احساسات، هوا و هوس، ترس و اضطراب و نیز درد و رنج، اراده کودک را تضعیف می کنند. برای تکامل اراده کودک، باید مسلط شدن بر این ها را به او یاد داد..