کتاب هنر تئاتر

Art of Theater
کد کتاب : 57483
شابک : 978-9642569885
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1389
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

هنر تئاتر
Art of Theater
کد کتاب : 135295
شابک : 978-6225489103
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 210
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب هنر تئاتر اثر عبدالحسین نوشین

هنر تئاتر به عنوان یک هنر چند رشته‌ای شناخته می‌شود که از ترکیب چند هنر مختلف شکل می‌گیرد، این هنرها شامل ادبیات، نقاشی، موسیقی، هنر پلاستیک، معماری، و دو هنر دیگر که اساسا به اکتوران این امکان را می‌دهند تا عرصه تئاتر را به کمال برسانند: فن روشنایی و فن ماشین‌سازی. نقش اصلی اکتور در تئاتر از ترکیب سه عنصر مهم به نام‌های سخن، حالت، و جنبش تشکیل شده است. در اینجا، ما قصد داریم سه عامل اساسی تئاتر را تشریح کنیم: سخن و حالت را در یک بخش و جنبش را در بخش دیگر بررسی می‌کنیم. همچنین، مفهوم میزانسن به میزانی که نیاز به توجه دارد، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

زنده‌یاد عبدالحسین نوشین در اواخر سال 1285 شمسی متولد شد. وقتی او شش ماهه بود، پدرش که ملقب به "سلطان الذاکرین" بود، به علت بیماری درگذشت و یک ماه بعد از مرگ پدر، او هم به علت وبا از مادرش جدا شد. عبدالحسین دوران کودکی‌اش را در خانه دایی خود سپری کرد و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی در سال 1298 به همراه دایی‌اش به مشهد رفت و در سن نوجوانی به عنوان داوطلب به گروه مبارزانی که با کلنل محمد تقی خان پسیان همراه بودند، پیوست. سال 1301 او به تهران مهاجرت کرد و وارد دبیرستان نظام شد، اما به دلیل برخی مشکلات از آن مکان استعفا داد و سپس دوران دبیرستان را در "دارالمعلمین" که تمام دبیران آن فرانسوی بودند، گذراند. در سال 1307 دیپلم متوسطه را کسب کرد. عبدالحسین علاوه بر تنگناهای زندگی، همواره شاداب، شیرین‌لب، و دوست‌داشتنی بود و توانست با شوخی‌ها، بازی‌ها، و نمایش‌های خود، تمامی همسالان خود را سرگرم کند.

کتاب هنر تئاتر

عبدالحسین نوشین
عبدالحسین نوشین نمایشنامه نویس،مترجم، کارگردان تئاتر و شاهنامه پژوه ایرانی است. او از مصححین شاهنامه مشهور به تصحیح مسکو بود.او در مشهد به دنیا آمد. پدرش محمدباقر نوشین معروف به سلطان الواعظین روحانی بود. پس از دوران ابتدایی، در مدارس فرانسوی ادامه تحصیل داد و به هنگام دریافت دیپلم، نامش در فهرست یک صدنفره محصلان اعزامی به خارج ثبت شد. در فرانسه به تولوز رفت و در مدرسه تئاتر نام نوشت و از همین رو هزینه تحصیلی اش قطع شد و به ایران بازگشت.او چند سال بعد، با عرضه یکی دو نمایش و انتشار یک فرهنگ ف...