کتاب پیشینیان بزرگ من 1

Garry Kasparov on My Great Predecessors
اشتاینیتز، لاسکر، کاپا بلانکا، آلخین (تاریخ معاصر شطرنج جهان)
کد کتاب : 57582
مترجم :
شابک : 978-6001302640
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 544
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

برنده کتاب سال فدراسیون شطرنج انگلیس سال 2003

معرفی کتاب پیشینیان بزرگ من 1 اثر گری کیموویچ کاسپاروف

نبرد برای قهرمانی شطرنج جهان شاهد مبارزات تایتانیک متعددی بوده است که نه تنها علاقه مندان به شطرنج بلکه عموم مردم را نیز درگیر خود کرده است. صفحه شطرنج میدان نبرد است و قهرمانان جهان خود برترین گلادیاتورهای فکری هستند.
این مجموعه های باشکوه کتاب «پیشینیان بزرگ من »1 ، اساس دو قسمت اول تاریخ قطعی گری کاسپاروف در مسابقات جهانی شطرنج را تشکیل می دهد. گری کاسپاروف، که در سطح جهانی به عنوان بزرگترین شطرنج باز تاریخ شناخته شده است، بازی پیشینیان خود را مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار می دهد.
این کتاب چیزی بیش از مجموعه ای از بازی های این قهرمانان است. بیوگرافی کاسپاروف آنها را در یک زمینه تاریخی، سیاسی و فرهنگی جذاب قرار می دهد. کاسپاروف توضیح می دهد که چگونه هر قهرمانی سبک متمایز خود را به صفحه شطرنج آورد و تئوری بازی را با ایده های جدید غنی کرد.
همه این بازی‌ها با کمک فن‌آوری نرم‌افزار مدرن به‌طور کامل مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته‌اند و نور جدیدی که این شاهکارهای کلاسیک می‌افکند، شگفت‌انگیز است.

کتاب پیشینیان بزرگ من 1

گری کیموویچ کاسپاروف
گری کیمویچ کاسپارف قهرمان شطرنج جهان (۲۰۰۰–۱۹۸۵) در ۱۳ آوریل ۱۹۶۳ در باکو از پدری یهودی و مادری ارمنی به دنیا آمد.او در ۱۹۸۰ به عنوان استاد بزرگی دست یافت. ۵ سال بعد با غلبه بر آناتولی کارپف قهرمان شطرنج جهان شد و تا سال ۱۹۹۳ هنگامی که به دلیل اختلاف با فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) مسابقه فینال قهرمانی جهان را با نایجل شورت استاد بزرگ انگلیسی خارج از حمایت فیده برگزار کرد این عنوان را در اختیار داشت.پس از آن نیز تا هنگام شکست سال ۲۰۰۰ از ولادیمیر کرامنیک دنیای شطرنج او را قهرمان واقعی ای...
دسته بندی های کتاب پیشینیان بزرگ من 1