کتاب پیشینیان بزرگ من 2

My Great Ancestors
تاریخ معاصر شطرنج جهان
کد کتاب : 85927
مترجم :
شابک : 978-6001302800
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 573
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب پیشینیان بزرگ من 2 اثر گری کیموویچ کاسپاروف

مبارزه بر سر قهرمانی شطرنج جهان بیانگر نبردهای سهمگین پرشماری بوده است که نه‌ تنها شیفتگان شطرنج، بلکه توجه گسترده عموم مردم را نیز به خود جلب کرده است. صفحه‌ ی شطرنج میدان مبارزه فکر و اندیشه است و قهرمانان جهان حریفان سرسخت یکدیگر در این آوردگاه هستند.
کاسپاروف از درون بازی های پیشینیان بزرگ خود نقبی به تاریخ معاصر شطرنج می‌ زند و با آوردن بازی ‌های برجسته قهرمانان و تفسیر آن ها، افزون بر آن ‌که سبک ‌های بازی شطرنج را نشان می ‌دهد، سیر تکاملی بازی را نیز به‌ نمایش می ‌گذارد.
این دوره 5 جلدی اثری ماندگار از قهرمانی است که پس از سپری‌کردن دوران سروری خود بر جهان شطرنج، میراث خویش را برای جهان شطرنج پربارتر ساخته است.
نخستین جلد از این مجموعه گرانبها و شگفت ‌انگیز دربردارنده بازی قهرمانان جهان ویلهم اشتاینیتز (1894-1886)، امانوئل لاسکر (1921-1894)، خوزه رائول کاپابلانکا (1927-1921) و الکساندر آلخین (1937-1935، 1946-1937) است.
خوانندگان با خاست‌گاه های گوناگون می ‌توانند از این کتاب بهره ‌مند شوند. از آشنایی با قهرمانان دوران ‌های شطرنج معاصر تا لذت بردن از بازی ‌های برجسته آنان، از دیدن سبک های گوناگون بازی تا دنبال کردن پیشرفت تئوریک هر شاخه گشایشی، همه و همه در این کتاب هست.

کتاب پیشینیان بزرگ من 2

گری کیموویچ کاسپاروف
گری کیمویچ کاسپارف قهرمان شطرنج جهان (۲۰۰۰–۱۹۸۵) در ۱۳ آوریل ۱۹۶۳ در باکو از پدری یهودی و مادری ارمنی به دنیا آمد.او در ۱۹۸۰ به عنوان استاد بزرگی دست یافت. ۵ سال بعد با غلبه بر آناتولی کارپف قهرمان شطرنج جهان شد و تا سال ۱۹۹۳ هنگامی که به دلیل اختلاف با فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) مسابقه فینال قهرمانی جهان را با نایجل شورت استاد بزرگ انگلیسی خارج از حمایت فیده برگزار کرد این عنوان را در اختیار داشت.پس از آن نیز تا هنگام شکست سال ۲۰۰۰ از ولادیمیر کرامنیک دنیای شطرنج او را قهرمان واقعی ای...
قسمت هایی از کتاب پیشینیان بزرگ من 2 (لذت متن)
اووه تاج و تخت فقط دو سال نگه داشت (۳۷-۱۹۳۵) و یک بار کسی او را «پادشاه یک روزه» نامید. به خاطر شرایط نامناسبی که آلخین داشت. با این همه در این موضوع کاملا با اسمیسلوف موافقم که گفت: «هیچ چیز تصادفی در زندگی اتفاق نمی افتد». آلخین هر شرایطی هم که در آن زمان داشته است فقط استادی می توانسته رویارویی را از وی ببرد که در بالاترین سطح باشد. اووه بهتر بازی کرد و به حق قهرمان شد.
متن کتاب