کتاب مایزلیس

The Soviet Chess Primer
تئوری بنیادی شطرنج
کد کتاب : 20502
مترجم :
شابک : 978-9649000619
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 688
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1936
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب مایزلیس اثر مایزلیس ایلیالوویچ

شطرنج؛ ورزشی فکری و جذاب که از مردم عادی تا سیاست مداران و افراد در هر حرفه و ملیتی را به خود جذب می کند. صفحه ای با چنین کششی که مهره های سیاه و سپیدش، باهوش ترین و پیچیده ترین اذهان بشر را به خود جلب کرده، تنها به همت همان ذهن های زیبا قابل توضیح و معرفی است. در این راستا کتاب "مایزلیس" نوشته ی "مایزلیس ایلیالوویچ" اثری است که به بررسی "تئوری بنیادی شطرنج" می پردازد.
این شاهکار به قلم "مایزلیس ایلیالوویچ"، معرفی قطعی بازی شطرنج است. این اثر باعث شد تا چندین نسل از شطرنج بازان روس از مطالب آن الهام گرفته و بازی کردن آن را به طور جدی آغاز کنند؛ از جمله افرادی که کتاب "مایزلیس" الهام بخش آن ها بوده است ، می توان به دو بازیکن بزرگ تاریخ که در دوره ی دوازدهم و سیزدهم بازی ها، قهرمان جهان شدند اشاره کرد.
در زبان روسی که زبان اصلی کتاب "مایزلیس" است، این اثر برجسته به سادگی "شطرنج" نامیده می شود - تو گویی هیچ توضیح دیگری لازم نمی باشد. اکنون این کتاب خیره کننده به زبان های مختلف بازگردانی شده تا معرفی هوشمندانه ی "مایزلیس ایلیالوویچ" از این بازی سلطنتی به جهانیان عرضه شود.
این اثر از دوازده فصل تشکیل شده که در آن توضیحات اولیه ی بازی شطرنج، هدف، تاکتیک و استراتژی ها، تکنیک های محاسبه، ترکیب، بازی پوزیسیونی، میانه و پایان بازی، اصول نظریات گشایش و چندین بازی نمونه ارائه شده است. با این اثر که به دست یکی از مربیان برجسته ی شطرنج با شهرتی جهانی نوشته شده است، می توانید "تئوری بنیادی شطرنج" را با زبانی ساده و درک پذیر دریافت کنید.

کتاب مایزلیس

قسمت هایی از کتاب مایزلیس (لذت متن)
کسانی چون ژان ژاک روسو ، بنجامین فرانکلین ، فردریک کبیر، ناپلئون بوناپارت ، مندلیف، والتر اسکات ، ولتر ، مونتسکیو ، پطر کبیر ، روسپیر ، لینکلن ، فیدل کاسترو ، چه گوارا، مارشال تیتو ، چارلز دیکنز، تولستوی ، ماکسیم گورکی ، پوشکین ، تورگنیف ، اشتفان تسوایگ، ریشارد اشتراوس ، ولادیمیر نابوکوف و... شطرنج باز و دوستدار شطرنج بوده اند. شطرنج وسیله تمرکز فکری ، تقویت حافظه، پرورش هوش ، فن برنامه ریزی و طراحی و یادگیری اصول استراتژی و تاکتیک است . در طول تاریخ بشر هیچ بازی و اشتغالی اینقدر شیفته و علاقه مند نداشته است و این اندازه در میان ملل و اقوام رواج نیافته است . در این مربع های سیاه و سفید جه جادویی نهفته است که این گونه آدمیان را مسحور خود می کند ؟ امروزه بشر رهرو علم ، برای تکمیل کامپیوترها و ابداع سیستم های هوشمند ، به بهره گیری از عناصر شطرنج روی آورده است . اختراع هوش مصنوعی بدون بازی سطرنج و شطرنج بازان ناممکن می نماید . بسط سیستمهای مدیریت و برنامه ریزی خودکار با استفاده از کیفیت محاسبه و نحوه قضاوت در شطرنج است که میسر شده است . هنر فرماندهی کلان و مدیریت وضعیت های بحرانی و آشوبناک ، با یاری شطرنج است که پیشرفت می کند هدف بسیاری از دوستداران شطرنج ، البته تقویت ذهن و بهره گیری از زیبایی های تفکر است .