کتاب بر ساحل صحیفه

Bar Sahele Sahifeh
365 جرعه از زلال زبور آل محمد
کد کتاب : 58039
شابک : 978-9642027439
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب بر ساحل صحیفه اثر غلامرضا حیدری ابهری

کتاب پیش رو دربردارنده 365 نکته قابل تامل و دلنشین از صحیفه سجادیه است، اثری منسوب به چهارمین امام شیعیان، علی بن الحسین، امام سجاد علیه السلام. در کتاب حاضر جملات و کلام گهربار این حضرت به شرح و توصیف گذاشته شده و مجموعه ای ناب فراهم آمده تا مخاطب از دریای عمیق و پربرکت کلام ایشان بهره مند شود و جهان عارفانه ی ایشان را که به زیبایی هرچه تمام تر با خالق خود سخن گفته اند بهتر از قبل بشناسد. بر ساحل صحیفه راه انس با صحیفه سجادیه را به روی خواننده خود می گشاید.

کتاب بر ساحل صحیفه

غلامرضا حیدری ابهری
غلامرضا حیدری ابهری، (زاده ۱ فروردین ۱۳۴۸ در تهران نویسنده و محقق در حوزه تعلیم و تربیت کودکان است.او تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی را در تهران گذراند. به خاطر علاقه به علوم دینی، تحصیلات دورة دبیرستان را نیمه تمام رها کرد و به شهر قم رفت. در حوزه علمیه قم، تحصیل علوم دینی را آغاز کرد و از اساتید بزرگ حوزه بهره برد. وی سه سال نیز در مرکز فرهنگ و معارف قرآن به سؤالات کتبی دانش‌آموزان پاسخ می‌داد و سه سال با دارالحدیث همکاری می‌کرده‌است. غلامرضا حیدری ابهری، از سال ۱۳۸۶ در...
دسته بندی های کتاب بر ساحل صحیفه
قسمت هایی از کتاب بر ساحل صحیفه (لذت متن)
وقتی برکت از زندگی کسی برود، چه تفاوتی می کند که جیبش پر باشد یا خالی، خانه اش بزرگ باشد یا کوچک، دانشش زیاد باشد یا کم، بدنش سالم باشد یا بیمار، و دوستانش بسیار باشند یا اندک؟ بدون بهره مندی از برکت الهی هرچه هم بر داشته های مان بیفزاییم، سودی به حال مان نخواهد داشت. ای کاش، به جای حرص زدن برای داشتن های بیشتر، چاره ای برای اصلاح ارتباط مان با خدا می کردیم که اگر برکت او در زندگی کسی جاری شود، با یک عصا نیز می توان سحر ساحران را در هم کوفت و شوکت فرعون را شکست و رود نیل را شکافت. برای همین است که امام سجاد علیه السلام در دعا هنگام رنج و سختی به خدا می گوید: «بار الاها! به آنچه روزی ام کرده ای، و آنچه به من بخشیده ای، و آن نعمت که ارزانی ام داشته ای، برکت ده.» یعنی گرفتاری بسیاری از ما، نداشتن پول و قدرت و شهرت و دوست و دانش نیست؛ بلکه مشکل محرومیت از برکت الهی است که آن هم جز در سایه اصلاح ارتباط با خدا به دست نمی آید.