کتاب یانکی و نویسنده

Yankee
کد کتاب : 59507
مترجم :
شابک : 978-6227115154
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 86
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب یانکی و نویسنده اثر سابینا برمن

سابینا برمن، متولد سال ۱۹۵۵، نمایشنامه‌نویس، شاعر، رمان‌نویس و روزنامه‌نگار، یکی از مهم‌ترین چهره‌های ادبی-فرهنگی مکزیک است. تا به حال چهار بار جایزه‌ ملی تئاتر را برای نمایشنامه‌هایش و دو بار جایزه‌ ملی روزنامه‌نگاری را به‌دست آورده است. آثارش نیز به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده‌اند. از مهم‌ترین آن‌ها «یانکی» و «معما و مرگ ناگهانی» را می‌توان نام برد. در کنار این‌ها، در سینما نیز فعالیت می‌کند و در نوشتن فیلمنامه با آلفونسو کوارون، الخاندرو گونسالس ایناریتو، کریستین کلر و آرتورو ریپستاین، همکاری‌هایی داشته است.
او یک‌بار برای فیلمنامه‌ Alejandro Aunt برنده‌ جایزه‌ آریل (مهم‌ترین جایزه‌ سینمایی در مکزیک) شده است. علاوه بر نمایشنامه‌ها، از او چندین مجموعه‌ شعر و مقالات فراوان در مجلات و روزنامه‌ها نیز به چاپ رسیده است. «یانکی و نویسنده» (با نام اصلی یانکی) یکی از نمایشنامه‌های مهم برمن است. او نخستین بار برای همین اثر، جایزه‌ ملی تئاتر مکزیک را به‌دست آورد.

کتاب یانکی و نویسنده

سابینا برمن
سابینا برمن گلدبرگ (زادهٔ ۲۱ اوت ۱۹۵۵ در مکزیکوسیتی) نویسنده و روزنامه‌نگار است. آثار او عمدتاً به موضوعات مرتبط با تنوع و موانع آن می پردازد. او چهار بار برنده جایزه ملی نمایشنامه نویسی در مکزیک (Premio Nacional de Dramaturgia Juan Ruiz Alarcón) است و دو بار برنده جایزه ملی روزنامه نگاری (Premio Nacional de Periodismo) شده است. نمایشنامه های او در کانادا، آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و اروپا به روی صحنه رفته است. رمان او، من (La mujer que buceó en el corazón del mun...