کتاب مردانگی ایرانی

Iranian Masculinities
(در اواخر قاجار و اوایل پهلوی)
کد کتاب : 59898
مترجم :
شابک : 978-6226203203
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مردانگی ایرانی اثر سیوان بالسلو

گذار از حکومت قاجار در ایران (حدود 1789-1925) به دوران حکومت خاندان پهلوی (1925-1979) باعث ایجاد تغییراتی در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شد. این کتاب "مردانگی ایرانی" با تمرکز بر مردانگی در ایران، ایده‌ها و ادراکات، قوانین، جنبش‌های سیاسی و شیوه‌های مردانه را در هم می‌آمیزد تا نقش مردان را به‌عنوان سوژه‌های جنسیتی در تاریخ ایران برجسته کند. این نشان می‌دهد که چگونه مردان در دوره رضاشاه متفاوت از همتایان اواخر دوره قاجاریه لباس می پوشیدند، عمل، صحبت و فکر می کردند. علاوه بر این، نشان می دهد که چگونه مفهوم "مرد ایرانی مناسب" در طی این دهه ها تغییر کرده است. بالسلوف با نشان دادن این که چگونه نخبگان نوظهور از مردان تحصیلکرده غرب، مدل جدیدی از مردانگی را به عنوان بخشی از مبارزه خود برای هژمونی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ساخته و ترویج کردند، نشان می‌دهد که چگونه این مدل جدید منعکس‌کننده تحولات گسترده‌تر در جامعه ایران (ناسیونالیسم ایرانی و روند نوسازی کشور) در آن زمان است.

سیوان بالسلوف، مدرس گروه مطالعات اسلامی و خاورمیانه در دانشگاه عبری اورشلیم است. پس از دریافت دکترا. او از دانشگاه تل آویو، عضو آکادمی پولونسکی برای مطالعات پیشرفته در علوم انسانی و اجتماعی در موسسه ون لیر اورشلیم بود. او همچنین دو کتاب فروغ فرخزاد شاعر ایرانی را از فارسی به عبری ترجمه کرده است.

کتاب مردانگی ایرانی

سیوان بالسلو
سیوان بالسلو مدرس دپارتمان مطالعات اسلامی و خاورمیانه در دانشگاه عبری اورشلیم است. او از دانشگاه تل آویو، عضو آکادمی پولونسکی برای مطالعات پیشرفته در علوم انسانی و اجتماعی در موسسه ون لیر اورشلیم بود. او همچنین دو کتاب فروغ فرخزاد شاعر ایرانی را از فارسی به عبری ترجمه کرده است.