کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد

The Sailor Who Fell from Grace with the Sea
کد کتاب : 60283
مترجم :
شابک : 978-6227383157
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1963
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد اثر یوکیو میشیما

دریانوردی که از چشم دریا افتاد رمانی نوشته ی یوکیو میشیما است که در سال 1963 به زبان ژاپنی منتشر شد و در سال 1965 توسط جان ناتان به انگلیسی ترجمه شد. داستان کارهای نوبورو کورودا، پسر نوجوانی را دنبال می کند که در یوکوهامای ژاپن زندگی می کند. او و گروه دوستانش به اخلاق متعارف اعتقادی ندارند و توسط "رئیس" رهبری می شوند. نوبورو سوراخی را در اتاق خواب مادر بیوه اش پیدا می کند و از آن برای جاسوسی از او استفاده می کند. از آنجایی که نوبورو به کشتی ها علاقه مند است، مادر مرفه او فوساکو، که صاحب یک فروشگاه لباس مد است، او را نزدیک پایان تابستان به دیدن یکی از آن ها می برد. آن‌ها در آنجا با ریوجی سوکازاکی، ملوان و همسر دوم او در کشتی بخار تجاری راکویو ملاقات می‌کنند. ریوجی همیشه از خشکی دور مانده است، اما هیچ رابطه واقعی با دریا یا سایر ملوانان ندارد. ریوجی و فوساکو رابطه عاشقانه ای برقرار می کنند و اولین شب مشترک آنها توسط نوبورو جاسوسی می شود. نوبورو معتقد است که به دلیل ارتباط ریوجی با دریا، شاهد نظم واقعی جهان بوده است.
در ابتدا نوبورو به ریوجی احترام می گذارد و او را به عنوان ارتباطی با یکی از معدود چیزهای معنادار در جهان - دریا می بیند. نوبورو به دوستانش درباره ی قهرمانش می گوید. اما کم کم همه چیز تغییر می کند و ...

کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد

یوکیو میشیما
یوکیو میشیما، زاده ی ۱۴ ژانویه ی ۱۹۲۵ و درگذشته ی ۲۵ نوامبر ۱۹۷۰، نویسنده، شاعر، نمایشنامه نویس، بازیگر و کارگردانی ژاپنی است که سه بار نامزد دریافت جایزه ی نوبل ادبیات شد و یکی از بزرگترین نویسندگان سده ی بیستم ژاپن به شمار می رود. آثار او، ترکیبی از زیبایی شناسی مدرن و سنتی است که با شکستن مرزهای فرهنگی، بر جنسیت، مرگ و تغییرات سیاسی تأکید می کند. میشیما همچنین به خاطر خودکشی به روش هاراکیری مشهور است. او در کنار نویسندگی و سرودن شعر، در چند فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت.
نکوداشت های کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد
Brilliant in the conciseness of its narrative.
روایتش در عین اختصار درخشان است.
Nation

A major work of art.
یک اثر هنری فوق العاده.
Time Time

قسمت هایی از کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد (لذت متن)
خوب بخوابی عزیزم.» مادر نوبورو در اتاق خوابش را بست و قفل کرد. اگر همه جا آتش بگیرد او باید چه کند؟ این را به خودش قول داده بود که اول از همه او را بیرون ببرد. اگر در چوبی در اثر گرما تاب بردارد یا سوراخ کلید با رنگ مسدود شود چه؟ از پنجره؟ پایین آن سنگفرش بود و به علاوه، ارتفاع طبقه ی دوم این خانه ی دراز بی قواره به طرز نامیدکنندهای زیاد بود تمام اینها تقصیر خودش بود هیچ کدام اینها اتفاق نمی افتاد اگر رییس او را قانع نمی کرد که آن شب پنهانی از خانه خارج شود. با این که کلی سوال و جواب شده اما اسمی از رییس نبرد آنها در بالای تپه ی یادو در یوکاهاما در خانه ای که پدرش ساخته بود، زندگی می کردند. در طول جنگ، خانه توسط نیروهای اشغالگر مصادره شد و در هر اتاق یک توالت نصب شد. با این که حبس شدن در اتاق در طول شب چندان باعث ناراحتی او نمی شد، اما برای یک آدم سیزده ساله حقارت بزرگی به حساب می آمد. یک روز صبح که نوبورو تنها مانده بود تا مراقب خانه باشد، دنبال چیزی میگشت تا خشمش را سر آن خالی کند، برای همین شروع کرد به گشتن دور تا دور اتاقش.