کتاب زیر گنبد کبود

Zire Gonbad Kabood
صور خیال در شعر کودک و نوجوان
کد کتاب : 60627
شابک : 978-6001750281
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 412
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زیر گنبد کبود اثر عبدالمجید نجفی

کتاب «زیر گنبد کبود» نوشته عبدالمجید نجفی که به بررسی و تحلیل شعر پنج شاعر شاخص در عرصه کودک و نوجوان پرداخته است .عبدالمجید نجفی نویسنده اثر در گفت و گو با پایگاه خبری سوره مهر درباره محتوای این کتاب گفت:در این کتاب که متعلق به پایان نامه کارشناسی ارشد من بوده است،در آن به بررسی شعر کودکان از منظر شاعران شناخته شده این عرصه،چون مصطفی رحماندوست، جعفر ابراهیمی،افسانه شعبانژاد،اسدا..شعبانی و بیوک ملک محمدی و عرفان نظرآهاری پرداخته ام .وی درباره فصول کتاب همچنین اظهار داشت: فصل اول به صنایع معنوی و لفظی شاعران پرداخته و در فصل دوم هم یاداشت های بالینی به علاوه مقداری از اشعار شخصی‌ام در زمینه کودک و نوجوان قید شده است.
این نویسنده کودک در مورد این‌که چرا تنها به این 6 نفر پرداخته است،اظهار داشت:به جهت آشنایی با آقایان رحماندوست ، ملکی، شعبانی، ابراهیمی و خانم ها نظرآهاری،شعبان نژاد که در اوایل دهه 60 با آنها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار می کردیم ،شعرهای آنها را انتخاب کردم.
نجفی همچنین این کتاب را برای نویسندگان و پژوهشگرانی که علاقه مند به فعالیت در عرصه کتاب کودک و نوجوان هستند را مفید ارزیابی کرده است .

کتاب زیر گنبد کبود

عبدالمجید نجفی
عبدالمجید نجفی فروردین ۱۳۳۸ در تبریز به دنیا آمد. دبستان حکمت و دبیرستان دهخدا او را تا سال ۱۳۵۶ رساند. در همین سال او وارد دانشگاه تبریز شد.علاقه به مجله و کتاب و داستان مهر ۱۳۶۳ او را وارد کانون پرورش فکری کرد تا ۱۷ سال کنار کودکان و نوجوانان باشد. رمان برف آباد و مجموعه داستان کت پشمی همزمان سال ۶۸ از او منتشر شد. از نجفی تاکنون آثار متعدد رمان، مجموعه داستان، بازآفرینی از متون کهن فارسی منتشر شده، برخی آثار او جوایزی را به خود اختصاص داده است.دوره کودکی یعنی دهه چهل. یعنی زمستان‌های ...