کتاب معماری سبز با رویکرد طراحی یکپارچه

Green Building Through Integrated Design
کد کتاب : 60671
مترجم :
فاطمه زارع
شابک : 978-6007363751
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 228
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب معماری سبز با رویکرد طراحی یکپارچه اثر جری یودلسون

در دهه‌های اخیر، همواره دغدغه مباحثی نظیر «انرژی پاک، ساختمان‌های سبز، پایداری، ساختمان‌های صفر – انرژی، انرژی تجدیدپذیر و غیره» در میان پژوهشگران و متخصصین جامعه معماری مطرح بوده است و علی‌رغم زعم برخی صاحب‌نظران و اندیشمندان این حوزه که چنین مباحثی را کلیشه می‌خوانند، به دلیل کاربردهای فراوان و بی‌بدیل این مباحث (نظیر کاهش هزینه‌های تامین انرژی و آلودگی‌های زیست محیطی و بسیاری مزایای دیگر)، بر آن شدیم تا کتاب حاضر را که حاصل سال‌ها تجربه و کار عملیاتی جری یودلسون (از برجسته‌ترین افراد در این حوزه) است را به زبان فارسی ترجمه نماییم.
نکته بسیار مهم در ارتباط با این کتاب سیاق متفاوت آن از سایر کتاب‌های پژوهشی و علمی است و همان‌گونه که در ابتدای کتاب و توسط نویسنده نیز اشاره شده است، حاصل مصاحبه‌هایی است که با افراد با تجربه و حاذق در زمینه‌ی «ساختمان‌های سبز و رویکرد طراحی یکپارچه»، انجام شده است. علاوه بر آن، ذکر تعداد قابل توجهی نمونه (مثال) واقعی از چنین ساختمان‌هایی، توانسته نه تنها بر جنبه‌ی کاربردی بودن کتاب بیافزاید، بلکه خواننده را به شایستگی در فضای توصیف شده توسط نویسنده قرار داده و انتقال تجربه و دانش را به مانند حرکت سیال، تسهیل نموده است.

کتاب معماری سبز با رویکرد طراحی یکپارچه

جری یودلسون
جری یودلسون (متولد در گرینویچ، کانکتیکات) یک متخصص محیط زیست و نویسنده است که بیشتر به خاطر انتشار 14 کتاب ساختمان سبز و طراحی پایدار از سال 2006 شناخته شده است. کار یودلسون بر روی تأثیرات زیست محیطی بلندمدت توسعه شهری بر تغییرات آب و هواییانتشار گازهای گلخانه ای ناشی از کارکرد خانه و ساختمان متمرکز شده است.
دسته بندی های کتاب معماری سبز با رویکرد طراحی یکپارچه