کتاب روحیات حیوانی

Animal spirits : how human psychology drives the economy, and why it matters for global capitalism
کد کتاب : 61058
مترجم : محمدجواد اشتیاق
شابک : 978-6004971065
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب روحیات حیوانی اثر جرج ای اکرلاف

از اقتصاددانان مشهور جورج آکرلوف و رابرت شیلر، دلیل نیاز دولت برای بازگرداندن اعتماد به اقتصاد
بحران مالی جهانی به طرز دردناکی آشکار کرده است که نیروهای روانی قدرتمند امروز ثروت ملت ها را به خطر انداخته اند. «روحیات حیوانی» از ایمان کور به افزایش قیمت مسکن تا کاهش شدید اعتماد در بازارهای سرمایه، رویدادهای مالی را در سراسر جهان هدایت می کنند. در این کتاب، اقتصاددانان تحسین شده جورج آکرلوف و رابرت شیلر، خرد اقتصادی را که ما را به این آشفتگی کشانده است، به چالش می کشند و چشم انداز جدید جسورانه ای را مطرح می کنند که اقتصاد را متحول می کند و رونق را باز می گرداند.
آکرلوف و شیلر ضرورت نقش فعال دولت در سیاست گذاری اقتصادی را با بازیابی ایده روحیات حیوانی مورد تاکید قرار می دهند، اصطلاحی که جان مینارد کینز برای توصیف تاریکی و ناامیدی که منجر به رکود بزرگ و روانشناسی در حال تغییر همراه با بهبودی شد، استفاده کرد. مانند کینز، آکرلوف و شیلر می‌دانند که مدیریت این روحیات حیوانی مستلزم دست ثابت دولت است – صرفا اجازه دادن به بازارها برای کار کردن، این کار را نمی‌کند. در بازسازی پرونده ای با کینزییسمی قوی تر و آگاهانه از نظر رفتاری، آنها فراگیرترین تأثیرات روحیات حیوانی در زندگی اقتصادی معاصر را شرح می دهند - مانند اعتماد، ترس، سوء نیت، فساد، نگرانی برای انصاف، و داستان هایی که به خودمان می گوییم. و نیز نشان می دهند که چگونه ریگانومیکس، تاچریسم، و انقلاب انتظارات منطقی نتوانسته اند آنها را توضیح دهند.
روحیات حیوانی یک نقشه راه برای معکوس کردن بدبختی های مالی ارائه می دهد که امروزه ما را فرا گرفته است.

کتاب روحیات حیوانی

جرج ای اکرلاف
جرج آرتور اکرلوف (۱۷ ژوئن ۱۹۴۰) اقتصاددان اهل آمریکا و استاد اقتصاد در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی می‌باشد. وی در سال ۲۰۰۱ به‌همراه مایکل اسپنس و جوزف استیگلیتز برنده جایزه نوبل اقتصاد شد. او شوهر جنت یلن است. به اعتقاد اکرلف در بازار خودروی دست دوم خودروهای کم کیفیت‌تر می‌توانند عملکرد بازار را مختل کنند و به جای برقراری تعادل در عرضه و تقاضا در نهایت خودروهای با کیفیت‌تر را به دلیل کاهش قیمت تعادلی از بازار خارج کنند. این مشکل ناشی از عدم تقارن اطلاعات است که بین عرضه&...
دسته بندی های کتاب روحیات حیوانی
نکوداشت های کتاب روحیات حیوانی
Two of the most creative and respected economic thinkers currently at work, George Akerlof and Robert Shiller, . . . [have written] a fine book at exactly the right time.
جورج آکرلوف و رابرت شیلر دو تن از خلاق ترین و معتبرترین متفکران اقتصادی در حال حاضر مشغول به کار هستند. . . دقیقا در زمان مناسب کتاب خوبی را نوشته اند.
Clive Crook

[T]his book is rather more than the usual lament about the failings of economics. Its authors are two of the discipline's leading lights
این کتاب بیشتر از نوحه معمولی درباره شکست های اقتصاد است. نویسندگان آن دو نفر از برجسته ترین افراد در این رشته هستند.
The Economist

قسمت هایی از کتاب روحیات حیوانی (لذت متن)