کتاب چین چگونه سرمایه داری شد

How China Became Capitalist
کد کتاب : 10107
مترجم : پیمان اسدی
شابک : 9786007106211
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 390
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب چین چگونه سرمایه داری شد اثر رونالد کوزی

کتاب چین چگونه سرمایه داری شد ، جزئیات سفر خارق العاده و غالبا اتفاقی ای را که چین طی سی سال گذشته در جهت تبدیل خود از یک اقتصاد سوسیالیستی بسته کشاورزی به نیرویی غیرقابل انکار در عرصه بین المللی انجام داده است ، تصویر می کند. نویسندگان بحث در مورد توسعه سیستم چین را با استفاده از منابع اولیه احیا می کنند. آنها اقناعانه استدلال می کنند که اصلاحات انجام شده توسط رهبران چین نشان دهنده ی تلاش هماهنگ برای ایجاد یک اقتصاد سرمایه داری نیست ، بلکه اندیشه های غرب سرانجام با تغییر اساسی در الگوی سوسیالیستی خود به اوج خود رسید و مسیری اتفاقی را برای سرمایه داری به وجود آورد. کوز و وانگ معتقدند که رویکرد عملگرا "جستجوی حقیقت از حقیقت" در واقع بسیار بیشتر با فرهنگ چین همخوانی دارد.

چین چگونه سرمایه داری شد ، عقل دریافتی در مورد آینده اقتصاد چین را به چالش می کشد و استدلال می کند که اگرچه چین پتانسیل عظیمی برای رشد دارد ،اما خود این امر می تواند به مانعی برای پیشرفت آن به علت تمایل رهبران برای کنترل ، هم از نظر اقتصاد و هم از نظر انحصار ایده و قدرت تبدیل شود.

کتاب چین چگونه سرمایه داری شد

نکوداشت های کتاب چین چگونه سرمایه داری شد
This book is one of the greatest works in economics and in studies of China, not only for today, but for the future.
این کتاب یکی از بهترین آثار در زمینه ی اقتصاد و نیز مطالعه ی کشور چین است. نه تنها برای امروز بلکه برای آینده.
henggang Xu, University of Hong Kong

Patient readers will be rewarded with a better and deeper understanding of the most extraordinary transformation in modern economic history.
خوانندگان صبور با اطلاعاتی عمیق در مورد خارق العاده ترین دگرگونی در تاریخ اقتصاد مدرن پاداش داده خواهند شد
The Wall Street Journal

Anyone curious as to how China became the world's second biggest economy should read this interesting book
هر کسی که کنجکاو است تا بداند چگونه چین به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شد باید این کتاب جذاب را بخواند
The LSE Review of Books

قسمت هایی از کتاب چین چگونه سرمایه داری شد (لذت متن)
در کنفرانسی که در ژوئیه ۲۰۰۸ در دانشگاه شیکاگو با عنوان «تحولات و دگرگونی اقتصاد چین» برگزار شد، استیون چیانگ در مقاله ای عنوان کرد، تحولات اقتصاد چین به مثابه گذار از نظام سوسیالیستی به نظام سرمایه داری است و از آن به عنوان «بزرگ ترین برنامه اصلاح ساختار اقتصادی در تاریخ» یاد کرد. نتیجه گیری چیانگ بدون تردید صحیح است. آنچه این نتیجه را شگفت آور کرده این است که سلسله وقایعی به تغییر ساختاری اقتصاد چین به سرمایه داری منجر شد که برنامه ریزی شده نبود و نتیجه نهایی آن نیز کاملا غیرمنتظره بود

شاید جالب توجه ترین جنبه گذار اقتصادی چین به سمت سرمایه داری آن است که این تحولات زیر نظر و حمایت حزب کمونیست چین بود. این مسئله، مثالی قابل تامل از این گفته هایک تحت عنوان «نتایج ناخواسته کنش انسانی» است. در سال ۱۹۸۲ موسسه امور اقتصادی لندن رساله ای از چیانگ با عنوان «آیا چین به سمت سرمایه داری می رود؟» منتشر کرد؛ پاسخ او به سوالی که در عنوان رساله مطرح کرده مثبت بود. نتیجه گیری چیانگ تقریبا با ناباوری و تعجب همگان مواجه شد. حتی خود او نیز احتیاطش را با این جمله که «دوره گذار اقتصادی سریع نخواهد بود» نشان داد