کتاب مقدمه ای بر فلسفه روان شناسی

An Introduction to the Philosophy of Psychology
کد کتاب : 62576
مترجم :
شابک : 978-6226331227
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مقدمه ای بر فلسفه روان شناسی اثر دانیل وایسکاف

هدف روانشناسی ارائه گزارشی علمی از نحوه عملکرد ذهن است. اما داشتن علم ذهنی به چه معناست، و چه نوع تصویری از ذهن از بهترین نظریه‌های روان‌شناختی ما بیرون می‌آید؟ این کتاب به این معماهای فلسفی به گونه‌ای می‌پردازد که برای خوانندگانی که پیش‌زمینه کمی دارند یا بدون پیش‌زمینه روان‌شناسی یا علوم اعصاب هستند، قابل دسترس باشد. این کتاب با استفاده از مطالعات موردی واضح و دقیق و با تکیه بر تحقیقات تجربی به روز، ادراک و عمل، پیوند بین توجه و آگاهی، مدولار بودن ذهن، نحوه درک ما از ذهن های دیگر و تأثیر زبان بر تفکر را بررسی می کند. و همچنین رابطه بین ذهن، مغز، بدن و جهان. نتیجه یک مرور یکپارچه و جامع از بسیاری از معماری ذهن است که هم برای دانشجویان و هم برای متخصصان فلسفه، روانشناسی و علوم شناختی ارزشمند خواهد بود. کتاب مقدمه ای بر فلسفه روان شناسیکاوشی در دسترس از مسائل عمده فلسفی در روانشناسی، با تکیه بر مطالعات موردی دقیق و آخرین تحقیقات تجربی است.
دانیل ویسکوف، دانشیار فلسفه و عضو هیئت علمی در موسسه علوم اعصاب در دانشگاه ایالتی جورجیا است. او مقالات و فصول متعددی در زمینه ی مفاهیم و بازنمایی ذهنی، ساختار شناخت عالی، شناخت تجسم یافته و بسط یافته، تبیین مکانیکی و عملکردی، و شیوه های مدل سازی در علوم ذهن/مغز منتشر کرده است.
فرد آدامز استاد زبان شناسی و علوم شناختی و استاد فلسفه در دانشگاه دلاور است. او بیش از 100 مقاله یا فصل در فلسفه علم، فلسفه ی ذهن، فلسفه یزبان، معرفت شناسی و سایر حوزه های علوم شناختی منتشر کرده است.

کتاب مقدمه ای بر فلسفه روان شناسی

دانیل وایسکاف
دانیل ویسکوف، دانشیار فلسفه و عضو هیئت علمی در موسسه علوم اعصاب در دانشگاه ایالتی جورجیا است. او مقالات و فصول متعددی در زمینه مفاهیم و بازنمایی ذهنی، ساختار شناخت عالی، شناخت تجسم یافته و بسط یافته، تبیین مکانیکی و عملکردی، و شیوه های مدل سازی در علوم ذهن/مغز منتشر کرده است.
دسته بندی های کتاب مقدمه ای بر فلسفه روان شناسی
قسمت هایی از کتاب مقدمه ای بر فلسفه روان شناسی (لذت متن)
ساعت های زیادی از زمان بیداری ما صرف اندیشیدن و صحبت کردن درباره افکار، هیجانها و تجاربمان می شوند. برای نمونه، به این فکر می کنیم: «چرا پیش خدمت لبخندی ناجور به من زد؟»، «آیا همکارم من را در هنگام دزدیدن تجهیزات دفتر دید؟»، «چگونه می توانم خودم را از دست کسی خلاص کنم که علاقه ای یک طرفه به من دارد با توجه فرد دیگری را جلب کنم؟». ما در تلاش برای پاسخ به این پرسش ها، و به نحو کلی تر در تعبیر رفتار دیگران، از معلومات زیادی بهره می بریم که درباره این سوال هستند: افراد چگونه ادراک، استدلال، آرزو و احساس می کنند؟ از این رو، به پرسش های یادشده چنین پاسخ می دهیم: « پیش خدمت چاپلوسانه می خندد چون امید دارد به وی انعام بیشتری دهم»، «همکارم می داند که من تجهیزات دفتر را دزدیده ام، اما این موضوع را به کسی نمی گوید، چراکه بیم دارد قضیة شرط بندی اش را | الودهم» و سایر پاسخها. ارائه تبیین هایی از این دست بخشی از آن چیزی است که به ما این توانایی را می دهد که در محیط اجتماعی مشترک زندگی کنیم.