کتاب فلسفه و درمانگری

Falsafeh va Darmangari
همراه با حیرت از حیات علی رغم داروینیسم
کد کتاب : 62865
شابک : 978-6222900663
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 215
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه و درمانگری اثر علی زاهد

کتاب « فلسفه و درمانگری» "همراه با حیرت از حیات علی رغم داروینیسم" نوشته « علی زاهد » توسط انتشارات « نگاه معاصر» منتشر شده است.
مطالعات علمی جدید نشان می دهد که بدن و مغز ما با ما چه ها که نمی کند! اگر ملاحظات اخلاقی در میان نبود آزمایش های بسیاری می شد ترتیب داد که در آن یک انسان معمولی و طبیعی با تغییری در مغزیا هورمون هایش درست مانند یک هیولا رفتار کند.

نازی ها از این گونه آزمایش ها انجام می دادند و پیشرفت های پزشکی توان انسان را برای انجام چنین کارهایی البته بالا برده است و خدا را سپاس که ملاحظات اخلاقی مانعی برای چنین آزمایش هایی است.

به نظر می رسد که تن ما، پیکر ما، همین پیکر مادی ما یکی از مهم ترین لایه های وجودی ماست، لایه ای که تاکنون ما فقط به ظاهر آن بسنده کرده ایم. ما فقط ظاهر بدن را می بینیم و نمی دانیم که آن چه در بدن ما نهان است می تواند با ما بسی کارهای عجیب و غریب کند و از این بابت باید از پزشکان و متخصصان مغز و اعصاب و دانشمندان شاخه های گوناگون زیست شناسی بی نهایت سپاسگزار باشیم و فروتنانه شنوای سخنان شان بمانیم و...

کتاب فلسفه و درمانگری

دسته بندی های کتاب فلسفه و درمانگری
قسمت هایی از کتاب فلسفه و درمانگری (لذت متن)
به نظرم کتاب ها و اندیشه هایی که ما را با قلمرو پیچیده حیات زیستی مان آشنا می کنند و تأثیرات بدن را بر ذهن و روان ما بررسی می کنند گاه در معرض این آسیب اند که با عجله، گونه ای خاص از بینش و معرفت را به جای تمام معرفت بنشانند. ما دانسته ایم که ژنتیک ما و هورمون های ما چه نقش تعیین کننده ای در خلق و خوی مان دارند. این چیزی است که یک زیست شناس می تواند به ما نشان دهد و ما باید متواضعانه و صمیمانه از او تشکر کنیم و افزون بر این بکوشیم نظام های تعلیم و تربیت و نیز نظام های پاداش و جزای خود را براساس این آگاهی بهبود بخشیم و داوری های خود را حتی در زندگی روزمره تعدیل و تلطیف کنیم. اما از این مقدمات علمی به ناگهان جهش کردن و پرتاب شدن به این باور که انسان کاملا فاقد اراده بوده و یکسره دست و پا بسته هورمون ها یا ژنتیک خویش است نتیجه ای فلسفی و متافیزیکی است که حدس می زنم در نقد فیلسوفانه تاب مقاومت نیابد.