کتاب علیت و تبیین

Causation and Explanation
کد کتاب : 63043
مترجم :
شابک : 978-6226420518
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب علیت و تبیین اثر استاتیس سیلوس

«استاتیس سیلوس» در بخش قوانین طبیعت، هم دیدگاه قاعده مندی قوانین و هم قوانین را به عنوان روابط بین کلیات و نیز رویکردهای جایگزین برای قوانین در نظر می گیرد. وی در بخش پایانی تبیین، پیش از پرداختن به تبیین قوانین و متافیزیک تبیین، مسائل ناشی از تبیین قیاسی- نوولوژیکی و تبیین آماری را به تفصیل بررسی می کند. این نویسنده که برای دانشجویان همه سطوح قابل دسترسی است، مقدمه ای عالی برای یکی از پایدارترین مسائل فلسفه فراهم می کند.
"این کتاب «علیت و تبیین» تنها کتابی است که من از آن می شناسم که درمان یکپارچه ای از علیت، قوانین و تبیین ارائه می دهد. پسیلوس بر ادبیات این موضوعات تسلط کامل دارد و پیوندهای بین موضوعات را استادانه توضیح می دهد. او با موضوعات بحث و جدل جاری درگیر می شود. آماده جانبداری است، اما این کار را با توجه به معرفی خوانندگان با موضوعات اصلی انجام می دهد. "دیوید پاپینو، کینگز کالج لندن

کتاب علیت و تبیین

استاتیس سیلوس
استاتیس سیلوس (زادهٔ ۲۲ ژوئن ۱۹۶۵) فیلسوف علم یونانی است. او استاد فلسفه علم و متافیزیک در دانشگاه آتن، یونان و عضو انستیتوی فلسفه روتمن-علم جذاب دانشگاه غربی انتاریو است. در سال‌های 2013–2015، کرسی تحقیقاتی Rotman Canada در فلسفه علم را در دانشگاه وسترن انتاریو، کانادا داشت.در سال 2015، او در میان 91 فیلسوف زنده با بیشترین استناد با صفحات عمومی Google Scholar طبقه بندی شد.
دسته بندی های کتاب علیت و تبیین