کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی

Respiratory muscle training: theory and practice
(از نظریه تا عمل)
کد کتاب : 63075
مترجم :
شابک : 978-6003550933
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی اثر آلیسون مک کانال

کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی (از نظریه تا عمل) حاصل دهه­‌ها پژوهش درباره نقش بارز بد عملکردی عضلات تنفسی در ناتوانایی‌­هایی است که معضلات تندرستی زیادی را باعث می­‌شوند و مسیر مطالعه فصل به فصل کتاب سرانجام نشان می‌‌دهد تمرین عضلات تنفسی، سلامتی و رفتار عادی زندگی را به مبتلایان به بدعملکردی عضلات تنفسی هدیه می­‌کند. از منظر علوم ورزشی نیز مسیر کتاب روشن می‌­سازد دستگاه تنفسی – یکی از محوری‌‌ترین دستگاه‌­ها در حرکت انسان- اگر عملکرد طبیعی خود را داشته باشد، سایر دستگاه‌­ها در هماهنگی با فشارهای زیاد فعالیت ورزشی با دشواری مواجه نمی‌­شوند. این کتاب در حقیقت حاصل پژوهش و توجه بالینی به تمرین عضلات تنفسی در 30 سال گذشته است، سه دهه‌­ای که انفجار اطلاعات علمی در حوزه فیزیولوژی و طب ورزشی، مشخصه اصلی آن به شمار می‌­رود. پروفسور ریک گوسلینگ، نویسنده کتاب – آلیسون مک کانل- را کارشناس زبده بین­‌المللی در فیزیولوژی فعالیت ورزشی و به ویژه در تمرین عضله تنفسی معرفی کرده است و همین یک نکته کافی است که کتاب را مرجع و منبع مناسبی در حوزه -تنفس و فعالیت ورزشی- بشناسیم و اطلاعات آن را به روزترین اطلاعات در حوزه فیزیولوژی و طب فعالیت ورزشی درباره دستگاه تنفسی به شمار می­‌رود.

آنچه در کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی (از نظریه تا عمل) گنجانده شده است در قالب دو بخش و 7 فصل تنظیم شده است. در بخش اول با عنوان مبانی نظری تمرین عضله تنفسی، چهار فصل سازماندهی شده است که به ترتیب موضوعات آناتومی و فیزیولوژی دستگاه تنفس، اصول تمرین و فیزیولوژی فعالیت ورزشی، عضلات تنفسی و مزایای عملکردی تمرین عضله تنفسی بحث شده‌­اند. در بخش دوم با عنوان به کارگیری تمرین عضله تنفسی در عمل، فصل­‌های پنجم، ششم و هفتم به ترتیب روش­‌های تمرین عضله تنفسی، اجرای تمرین عضله تنفسی و تمرین عملکردی عضلات تنفسی بحث می‌­شوند.

کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی

آلیسون مک کانال
آلیسون مک کانل دارای مدرک لیسانس در علوم زیستی از دانشگاه بیرمنگام (بریتانیا)، مدرک کارشناسی ارشد در فیزیولوژی انسان و دکترا در فیزیولوژی تنفسی از دانشگاه لندن (بریتانیا) است. آلیسون از سال 2000 استاد فیزیولوژی کاربردی در دانشگاه برونل لندن بوده است. او عضو کالج پزشکی ورزشی آمریکا و انجمن علوم ورزش و ورزش بریتانیا (BASES) است و فیزیولوژیست معتبر BASES است. آلیسون مرجع پیشرو در آموزش عضلات تنفسی در جهان است و نویسنده مقالات علمی متعدد و چندین کتاب است. او مجری دائمی کنفرانس های علمی و پزشکی بی...