کتاب جامعه شناسی شهر

Sociologie de la ville
کد کتاب : 63344
مترجم :
شابک : 978-9643291143
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جامعه شناسی شهر اثر یانکل فیالکوف

گروه‌های اجتماعی چگونه با فضاهای مختلف شهر سازگار می‌شوند؟ آیا در سطح شهر نقاط جرم‌خیز وجود دارد؟ آیا شهر مایة جمع‌گرایی می‌شود یا انزواطلبی؟ طبقات اجتماعی چگونه در شهر توزیع می‌شوند؟ چه کسانی شهر را اداره می‌کنند؟ آیا مدیریت شهری توان پاسخگویی به مسایل شهری را دارد؟ آیا در عملیات شهرسازی می‌توان روی مشارکت ساکنان حساب باز کرد؟ آیا آمایش شهری به نحوی پایدار در جامعه پذیرفته می‌شود؟
این کتاب با استفاده از نتایج تحقیقات جامعه‌شناختی در یک صد سال اخیر، به این پرسش‌ها و به بسیاری پرسش‌های دیگر در ارتباط با مسایل شهری پاسخ می‌دهد و راهنمای آموزش اصیل منابع و روش‌های مطالعة شهری است. مخاطبان این کتاب علاوه بر دانشجویان علوم اجتماعی، معماری و شهرسازی، همة کسانی هستند که با ساخت و ساز شهری و با آمایش سرزمین سر و کار دارند: مهندسان، معماران، برنامه‌ریزان توسعه و بازسازی مناطق شهری، منتخبان شوراها و انجمن‌های محلی و...

کتاب جامعه شناسی شهر

یانکل فیالکوف
یانکل فیالکوف (Yankel Fijalkow) استاد علوم اجتماعی در مدرسه ملی معماری پاریس Val-de-Seine و محقق در مرکز تحقیقات روی زیستگاه (UMR LAVUE از CNRS) است. او روی تاریخ علوم اجتماعی شهری، سیاست های شهری و مسکن، اصیل سازی محله های قدیمی طبقه کارگر کار می کند.