کتاب روز حسین

Rooze Hosayn
نخستین گفتنی های عاشورا
کد کتاب : 63523
شابک : 978-9649737027
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روز حسین اثر غلامرضا حیدری ابهری

کتاب پیش رو برای نوجوانان عاشورایی روزگار ما به نگارش درآمده، نوجوانانی که عشق و ارادت به امام حسین و همراهان ایشان دارند و پرسش های گوناگونی پیرامون واقعه عاشورا و آن چه که در حقیقت به وقوع پیوسته و ابعاد گوناگون آن دارند. در این کتاب ضمن طرح 72 سوال از وقایع پیش از عاشورا تا اتفاقات رخ داده برای امام حسین و یارانشان و عزاداری برای ایشان متناسب با هر سوال توضیحاتی دیگر ارائه شده و تصویری روشن از روز حسین علیه السلام در اختیار قرار گرفته است.

کتاب روز حسین

غلامرضا حیدری ابهری
غلامرضا حیدری ابهری، (زاده ۱ فروردین ۱۳۴۸ در تهران نویسنده و محقق در حوزه تعلیم و تربیت کودکان است.او تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی را در تهران گذراند. به خاطر علاقه به علوم دینی، تحصیلات دورة دبیرستان را نیمه تمام رها کرد و به شهر قم رفت. در حوزه علمیه قم، تحصیل علوم دینی را آغاز کرد و از اساتید بزرگ حوزه بهره برد. وی سه سال نیز در مرکز فرهنگ و معارف قرآن به سؤالات کتبی دانش‌آموزان پاسخ می‌داد و سه سال با دارالحدیث همکاری می‌کرده‌است. غلامرضا حیدری ابهری، از سال ۱۳۸۶ در...
قسمت هایی از کتاب روز حسین (لذت متن)
در شب عاشورا یک نفر نیز از امام علیه السلام جدا نشد و خیمه گاه آن عزیز را ترک نکرد. در آن شب، حضرت یارانش را گرد هم آورد و فرمود: «خدایا! من خاندانی نیکوکارتر و پاک تر از خاندان خودم نمی شناسم و یارانی بهتر از یاران خودم سراغ ندارم. می بینید که چه شده است؟ شما از بیعت من آزادید و پیمانی بر گردن شما نیست و تعهدی به من ندارید. اکنون، شب است و تاریکی شما را فراگرفته است. پس، از آن استفاده کنید و به سرزمین و شهرهای خود بروید. سپاهیان یزید مرا می خواهند و اگر به من دست یابند، از تعقیب دیگران دست می کشند.»