کتاب مهندسان از اهرام مصر تا فضاپیماها

Engineers
کد کتاب : 63564
مترجم :
شابک : 978-6227590203
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 348
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب مهندسان از اهرام مصر تا فضاپیماها اثر آدام هارت دیویس

مهندسان مملو از داستان‌های بزرگ موفقیت و نبوغ، 80 نفر از بزرگترین مهندسانی را که تا به حال زندگی کرده‌اند و مهری که بر روی جهان گذاشته‌اند تجلیل می‌کند. همه چیز را در مورد اینکه چگونه پروژه های آنها مسیر تاریخ را تغییر داده و به پیشرفت بشر افزوده است، بیاموزید، از مردانی که هرم بزرگ را در مصر ساختند تا انقلاب صنعتی و سازه های چشمگیر پادشاهی ایزامبارد برونل و پیشگامان سفرهای فضایی و کامپیوتر.
از مفاهیم اولیه گرفته تا نمونه‌های اولیه و طرح‌های نهایی، کتاب مهندسان پر از نقشه‌های فنی، آثار هنری سفارشی ویژه، نقشه‌های اولیه و تورهای مجازی است که به جان بخشیدن به ساختارها، اختراعات و پیشرفت‌های فناوری کمک می‌کند.
مهندسین برای هر کسی است که مجذوب قدرت ذهن پیشگام است.
انتشارات DK در سال 1974 در لندن تأسیس شد و اکنون ناشر پیشرو مرجع مصور جهان و بخشی از Penguin Random House است که در 1 ژوئیه 2013 تشکیل شد. DK آثار غیرداستانی بسیار بصری و عکاسی را برای بزرگسالان و کودکان منتشر می کند. DK در بیش از 87 کشور و به 62 زبان، با دفاتری در دهلی، لندن، ملبورن، مونیخ، نیویورک و تورنتو، محتوا را برای مصرف کنندگان تولید می کند. هدف DK اطلاع‌رسانی، غنی‌سازی و سرگرم کردن خوانندگان در هر سنی است، و هر چیزی که DK منتشر می‌کند، چه چاپی و چه دیجیتال، رویکرد منحصر به فرد طراحی DK را در بر می‌گیرد. DK با ترکیبی منحصر به فرد از کلمات و تصاویر، وضوح بی نظیری را برای طیف گسترده ای از موضوعات به ارمغان می آورد که جلوه های دیدنی را در کنار هم قرار داده اند.

کتاب مهندسان از اهرام مصر تا فضاپیماها

آدام هارت دیویس
ادام هارت‌دیویس (Adam Hart-Davis؛ زادهٔ ۴ ژوئیهٔ ۱۹۴۳) یک مورخ، عکاس، نویسنده و دانشمند در زمینه شیمی اهل بریتانیا است. او همچنین سابقهٔ فعالیت در شبکهٔ بی‌بی‌سی به عنوان مجری را دشته است.
دسته بندی های کتاب مهندسان از اهرام مصر تا فضاپیماها
نکوداشت های کتاب مهندسان از اهرام مصر تا فضاپیماها
Besides its plentiful photos and drawings, the text is loaded with informative sidebars and timelines.
علاوه بر عکس ها و نقاشی های فراوان، متن سرشار از نوارهای کناری و جدول زمانی آموزنده است.
Bookpage Bookpage

قسمت هایی از کتاب مهندسان از اهرام مصر تا فضاپیماها (لذت متن)
«زمانی که برونل دوران نقاهت بعد از حادثه تونل را می گذراند، بازدیدی از بریستول به عمل آورد و طرح هایی را برای پل کلیفتن در این شهر ارائه کرد. برجسته ترین پیشنهاد او پل معلق با دهانه ۲۱۴ متر بود. این پیشنهاد برونل با وجود مخالفت بزرگ ترین مهندس آن زمان یعنی توماس تلفورد (ر.ک. ۶۳_۱۶۰) که آن را غیرعملی دانسته بود، پذیرفته شد. این پروژه آغاز شد و با وجود ساخت برخی اجزا و زیرساخت ها به دلیل نبود بودجه در سال ۱۸۴۳ ناتمام ماند. این پل بعد از مرگ برونل تکمیل شد. در اوایل دهه ۳۰ قرن هجدهم برونل در بریستول به اسم و رسمی رسید. او در سال ۱۸۳۳ به عنوان سرمهندس راه آهن بزرگ غرب با ماموریت ویژه توسعه مسیر ریلی لندن _ بریستول منصوب شد. او بدون توجه یا الگوگیری از کارهای جورج استفنسون (ر.ک. ۹۱ _۱۹۰) جنبه های مختلف پروژه را براساس ابتکار خود پیش برد.»