کتاب مستند نمایی

Mockumentary
کد کتاب : 63588
شابک : 978-6006128412
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب مستند نمایی اثر مهدی عزتی چهارقلعه

کتاب حاضر بر آن است تا درآمدی بر مقوله «مستندنمایی» ارائه کند. این بررسی با تأملی در تفکر متفکران جهانی همچون: «بودریار»، «دلوز»، «ژیژک»، «باتلر»، «لبوف»، «سیدمن» و...، سندیت و واقعنمایی مستند را به چالش کشیده شده است. همچنین در این مطالعه تعاریفی از مستند ارائه و جایگاه «مستندنمایی» به عنوان گونه ای از مستند بررسی شده است.
در ادامه انواع مختلف مستند با معرفی طبقه بندی پنجگانه «نیکولز» شامل شیوه های: «بیانی»، «مشاهده ای»، «تعاملی»، «بازتابی» و «اجرایی»، مشخصات اینگونه ها تبیین شده است. در پایان چارچوبی برای تشخیص متون از یکدیگر ایجاد میشود. در این مقاله درباره سه مرتبه «پارودی»، «نقد» و «شالوده شکنی» مراتب اصلی و شناسانیده «مستندنمایی» توضیح داده شده است. همچنین در پایان «پیشروان محتمل شکل مستندنمایی» معرفی شده است.

کتاب مستند نمایی

مهدی عزتی چهارقلعه
مهدی عزتی چهارقلعه نویسنده، پژوهشگر، فیلمنامه نویس و کارگردان سینما و تلویزیون است. او تحصیلات خود را در رشته هنرهای نمایشی و تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران دنبال کرده است. از فیلم هایی که عزتی چهارقلعه کارگردانی کرده است می توان «نیمه تاریك ماه» و «اسیران راز» را برشمرد. او همچنین تالیفاتی همچون کتاب «مستندنمایی» را در کارنامه حرفه ای خود دارد.
دسته بندی های کتاب مستند نمایی