کتاب روپرت مورداک

Murdoch
امپراتور رسانه ای
کد کتاب : 63622
مترجم : امیرحسین بابالار
شابک : 978-9645675620
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 392
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روپرت مورداک اثر ویلیام شوکراس

مورداک برای خیلی ها نامی آشنا نیست، اما نقش رسانه هایش در شکل گیری و انعکاس وقایع دنیای ما انکار نشدنی است. "روپرت مورداک؛ امپراتوری رسانه ای" داستان زندگی اوست؛ داستانی از رابطه رسانه، قدرت و سیاست.
آن چه ویلیام شاوکراس با سبکی تقریبا ژورنالیستی و حکایتی لحظه به لحظه از زندگی مورداک در این کتاب بیان داشته، متعلق به بخش هایی از زندگی شخصی، خانوادگی و حرفه ای مورداک تا سال 1993 است.
روپرت مرداک در خانواده ای استرالیایی از طبقه متوسط ولی پرنفوذ و قدرتمند چشم به جهان گشود. در جوانی گرایش های سیاسی چپ داشت و ولادیمیر لنین را می ستود. در سال 1990 او با افتخار و ثبات قدم راستگرا و از دوستان و حامیان نزدیک و سرسخت رونالد ریگان و مارگارت تاچر بود. در این زمان، وی از کمونیسم و لیبرالیسم متنفر بود. گرایشات سیاسی وی دشمنان فراوانی را برایش به وجود آورد. طمع ورزی او هم مضاف بر علت می شد. برای بعضی از مردم، به خصوص در انگلستان و استرالیا، مورداک به شخصیتی اهریمنی تبدیل شده بود. "شیطان صفت" و "شیطانی" از جمله کلماتی بودند که دائما از طرف دشمنانش به او گفته می شد. او پشیزی ارزش برای دشمنانش قائل نبود، اما هنوز دوستان او و هم چنین بسیاری از همکارانش از او با احترام سخن می گفتند. او اطمینان داشت که هر آن چه انجام می دهد درست است.....

کتاب روپرت مورداک

ویلیام شوکراس
ویلیام هارتلی هیوم شوکراس معروف به ویلیام شوکراس متولد ۲۸ مه ۱۹۴۶در ساسکس ، مدیر کمیسیون خیریه انگلیس و ولز و نویسنده و مفسر بریتانیایی است.