کتاب برنامه ی غنی سازی زندگی شخصی کودکان

Children Life skills guides
کد کتاب : 63801
شابک : 978-6227099867
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 146
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب برنامه ی غنی سازی زندگی شخصی کودکان اثر سید حمید آتش پور

برنامه‌ی غنی‌سازی زندگی شخصی کودکان، برای اولین‌بار بر مبنای آموزش مهارت‌های زندگی و ارتقاء هوش هیجانی کودکان تدوین شده و ضمن بازنگری در جهت آموزش به کودکان و ایجاد انگیزه در آن‌ها، به صورت طرحی برای پیشرفت آن‌ها در عرصه‌ی زندگی شخصیشان در آمد. این برنامه، به کودکان دیدگاهی جدید از «خود» ارائه کرده و مهارت‌های مختلف و ارزشمند را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. از طریق این مهارت‌هاست که آن‌ها می‌توانند با جهان اطراف شان به تعامل پرداخته و نقش خود را در اجتماع ایفا کنند. این برنامه به کودکان می‌آموزد که ویژگی‌های بدنی و روان شناختی آن‌ها بی بدیل است و هیچ جانشینی برای تفکر، احساسات و حالات آن‌ها وجود نخواهد داشت. برنامه‌ای که تدوین شده، اختصاصا از پیش دبستان تا آخر دوره‌ی ابتدایی را دربر می‌گیرد. اهداف درسی آموزش مذکور، دقیق و در عین حال جامع طرح‌ریزی گردیده و به صورتی معرفی شده است که مربیان و والدین بتوانند به آسانی از آن استفاده نموده و در فرایند آموزش، نقش هدایت‌گری خود را به خوبی اجرا کنند. از این نظر، برنامه‌ی غنی‌سازی زندگی شخصی کودکان، برنامه‌ای جامع برای ارتقاء زندگی فردی و جمعی آن‌ها است.

کتاب برنامه ی غنی سازی زندگی شخصی کودکان

سید حمید آتش پور
دکتر حمید آتش پور متخصص روانشناسی بالینی و رفتار سازمانی.عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(واحد خوراسگان)است با 25 سال فعالیت. او مولف و نویسنده.بیش از 100 جلد کتاب در حوزه های روانشناختی,مدیریتی و سازمانی است. آتش پور مدیر علمی مراکز مشاوره پرتوآفتاب و بامدادمی‌باشد.
دسته بندی های کتاب برنامه ی غنی سازی زندگی شخصی کودکان
قسمت هایی از کتاب برنامه ی غنی سازی زندگی شخصی کودکان (لذت متن)
در برنامه ی غنی سازی زندگی، تأکید بر برنامه ی آموزشی است که احساس ارزشمندی فردی را در بچه ها بر می انگیزد. این احساس ارزش با ویژگی های جسمانی، عقلانی، هیجانی و تصمیم گیری تعریف می شود. ما بر این باور هستیم که، ارزشمندی هر فرد، زمانی که دیگران به خصایص مثبت او توجه کرده و ویژگی های مورد نظر را تحسین می کنند، افزایش می یابد. در تعامل بین بزرگسالان و کودکان، احساس ارزشمندی به فرد تحسین کننده نیز باز می گردد و عزت نفس او را هم افزایش می دهد. توصیه ی ما این است که هر فرد، حداقل در طول هفته چندبار تعریف و تمجید شود یا حتی به او پاداش ملموس داده شود. در فرایند آموزش کودکان، موضوعات زیر باید مورد بحث قرار گیرد. معنای واژه های منحصر به فرد و بی بدیل چیست؟ آیا همه ی افراد دارای خصایص مورد نظر هستند یا فقط تعدادی از افراد این ویژگی ها را دارند؟ چه تعداد انسان در کل جهان دقیقا شبیه شما هستند؟ آیا می توانید برخی از چیزهایی را که می تواند انسان ها را و منحصر به فرد کند، مشخص کنید (برای مثال مهارت ها، شخصیت، ویژگی های خانوادگی و…)؟ چه چیزهای شگفت انگیزی در مورد جسم انسان وجود دارد (برای مثال رشد کردن، خوددرمانی، تولید مثل و…)؟ چرا انسان ها بی بدیل هستند (در خانه، مدرسه یا جهان)؟ معنی واژه هایی چون قدرت و ضعف چیست؟ چرا انسان ها باید نقاط ضعف خود را بشناسند؟ آیا اگر در بعضی از کارها و امور، به خوبی عمل نمی کنید باید را از دست خودتان عصبانی باشید؟ چرا بهترین دوست شما خودتان هستید؟ چگونه می توان با دوست داشتن خود، به دیگران کمک کنیم؟ برای این که بتوانید سوالات مورد نظر را به بحث و تحقیق بگذارید، لازم است به کودک کمک کنید گام به گام خودش را بهتر بشناسد و زمینه های منحصر به فرد خود را کشف کنند.