کتاب نخستین احزاب ایران و انگلستان

The first parties of Iran and England
کد کتاب : 64388
شابک : 978-6226560443
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 150
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نخستین احزاب ایران و انگلستان اثر علی رزاقی بهار

فصل‌های این کتاب درواقع پایان‌نامه دوره کارشناسی‌ارشد رزاقی با عنوان «بررسی خاستگاه احزاب اولیه در ایران و انگلستان است که با راهنمایی استادانش در طول دو سال با مطالعه مفصل روی احزاب در ایران و انگلستان در هنگامه شکل‌گیری نوشته شده است.
این اثر درواقع به مطالعه مقایسه‌ای احزاب سیاسی در دو جامعه ایران و انگلستان به‌ویژه از منظر خاستگاه و پیشینه احزاب در این دو کشور پرداخته است. انگلستان خاستگاه نخستین احزاب سیاسی در مغرب زمین و جهان بود که از حدود دو سده پیش بر مبنای جریان‌های سیاسی قدیمی‌تری ساختار دو حزبی کنونی این کشور شکل گرفت. از دیگر سو ایران نیز در شمار یکی از نخستین جوامع شرقی است که با تأخیری صد ساله نسبت به انگلستان و برخی دیگر از جوامع غربی، صد و اندی سال پیش از این و پس از پیروزی انقلاب مشروطه، همراه با تحقق دمکراسی، لوازم و مولفه‌های آن همچون تفکیک قوا و انتخابات و پارلمان و نیز احزاب سیاسی در آن شکل گرفت.

کتاب نخستین احزاب ایران و انگلستان

علی رزاقی بهار
علی رزاقی بهار ، متولد ١٣۶۵ و دانشجوی دکتری علوم سیاسی است. وی از مهرماه ١٣٩٧ تا به امروز به عنوان مدیر گروه مجلات همشهری ٨ عنوان مجله این مجموعه را بدون دریافت بودجه‌ای از موسسه همشهری منتشر می‌کند. همشهری داستان، سرزمین من، سینما ٢۴، تندرستی، دانستنیها، سرنخ، بچه‌ها و جوان مجلاتی است که توسط این گروه به صورت ماهانه، دوهفته‌نامه و هفته‌نامه منتشر می‌شود.
دسته بندی های کتاب نخستین احزاب ایران و انگلستان