کتاب معمای هویدا

The Persian Sphinx
معمای هویدا
کد کتاب : 2215
شابک : 978-9647514590
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 560
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 23
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

برنده جایزه کتاب سال (2001) از طرف رادیو آلمان

معرفی کتاب معمای هویدا اثر عباس میلانی

امیر عباس هویدا و معمای انقلاب ایران شرح حال سیاسی امیر عباس هویدا توسط مورخ و نویسنده عباس میلانی ایرانی-آمریکایی است. کتاب معمای هویدا شامل زندگی اولیه او ، حضور در سیاست و مدت 12 سال به عنوان طولانی ترین دوره نخست وزیری ایران از 1965 تا 1977 در زمان سلطنت شاه محمدرضا پهلوی و تا زمان محاکمه و اعدام وی در پی انقلاب ایران در سال 1979 است.

کتاب معمای هویدا

عباس میلانی
عباس ملک زاده میلانی(متولد ۱۳۲۸) مورخ، ایران شناس و نویسنده ای ایرانی و ساکن آمریکا است. میلانی مدیر برنامهٔ مطالعات ایرانی در دانشگاه استنفورد و استاد فراخوانده دانشکدهٔ علوم سیاسی آن دانشگاه است. او همچنین همکار و یکی از سرپرستان پروژه دموکراسی ایران در موسسه هوور است. وی برادر محسن میلانی است.میلانی در ۱۳۴۵ از دبیرستان فنی اوکلند فارغ التحصیل شد و مدرک لیسانس خود را در علوم سیاسی و اقتصاد از دانشگاه برکلی، کالیفرنیا دریافت نمود و در ۱۹۷۴ دکترای خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه هاوایی گ...
نکوداشت های کتاب معمای هویدا
In this beautifully written biography of Hoveyda, Abbas Milani provides us with a superb analysis of Iran and its poorly understood revolution.
عباس میلانی در این زندگی نامه زیبا از زندگی هویدا ، تجزیه و تحلیل فوق العاده ای از ایران و انقلاب نامفهوم آن ارائه می دهد.
Middle East Journal

قسمت هایی از کتاب معمای هویدا (لذت متن)
هویدا بیشتر عمرش گرفتار چنبری گریزناپذیر بود. در یک سو مخالفان رژیم بودند و اغلب جزم اندیش و انعطاف ناپذیر بودند. در سوی دیگر شاهی بود که در پاییز پدرسالاری اش بیش از پیش خودرأی و خودکامه شده بود. انگار هویدا با آن خنده ی آرامی که بر چهره اش نقش بسته بود میگفت: «بر هر دو تبارتان لعنت باد

هویدا از نوعی جلای جهان وطنی برخوردار بود، به چند زبان مختلف تسلط داشت، به داشتن اندیشه های لیبرالی شهرت یافته بود

هویدا از محمد صفا، رئیس دفترش، خواسته بود میزان اجارة یکی از اتاق های دفتر نخست وزیری را تخمین بزند. کتاب ها و اسناد شخصی اش را در این اتاق نگاه می داشت. می گفت: «کارهای خصوصی ام را در این اتاق انجام می دهم. نمی خواهم هزینة آن را دولت بپردازد.