کتاب پسامدرنیسم در ادبیات آلمانی زبان

Postmodernism
کد کتاب : 64822
شابک : 978-9641919582
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب پسامدرنیسم در ادبیات آلمانی زبان اثر نرجس خدایی کلاته بالی

نگارنده این پژوهش کوشیده است با معرفی نوشته ها و دیدگاه های صاحب نظران آلمانی زبان، سهمی در تکمیل پژوهش های این حوزه ایفا کند. از همین رو کتاب با مروری بر تاریخچه ادبیات آلمانی دهه های اخیر و چگونگی شکل گیری در حرکت های هنجارشکنانه و جمع بندی مهم ترین محورهای موضوعی نقد ادبی آغاز می شود:
- فصل اول به معرفی جریان ها و آثاری اختصاص داده شده است که به سبب نوآوری در فرم و زبان ادبی، در چارچوب های متداول نقد ادبی نمی گنجد و برخی از آن ها پیشکسوتان رویکردهای پسامدرنیستی در ادبیات زبان آلمانی به شمار می روند.
- فصل دوم جایگاه فلسفه آلمانی در تبارشناسی پسامدرنیسم و تفاوت ها و همسویی این جریان با مکتب فرانکفورت و رویکردهای هرمنوتیکی را که تاثیر بسزایی بر جهت گیری های علوم نظری و ادبیات آلمانی داشته اند واکاوی کرده است.
- در فصل سوم و فصل چهارم دو نمونه از رمان های موفقی تاویل شده اند که مهم ترین مولفه های آثار پسامدرنیستی، مانند مرگ سوژه، غیبت معنا و گذار از کلان روایت ها را با تمهیدات مبتکرانه ای بازتاب داده اند.
- فصل آخر به معرفی آثاری پرداخته است که در بستر پسامدرنیسم ادبی تکوین نیافته اند، اما ملغمه ای از رویه ها و شگردهای روایی متفاوتی را ارائه کرده اند که راه را برای خوانش پسامدرنیستی آن ها گشوده است و...

کتاب پسامدرنیسم در ادبیات آلمانی زبان

نرجس خدایی کلاته بالی
نرجس خدایی کلاته بالی متولد سال 1339 ، استاد زبان و ادبیات آلمانی و نویسنده می باشد.
دسته بندی های کتاب پسامدرنیسم در ادبیات آلمانی زبان