کتاب علیه همدلی

Against Empathy
(کتابی برای مهربانی منطقی)
کد کتاب : 65949
مترجم : دنیا زندی
شابک : 978-6229755723
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 234
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

از کتاب های برگزیده سال به انتخاب New York Post

معرفی کتاب علیه همدلی اثر پاول بلوم

کتاب «علیه همدلی» اثری نوشته «پال بلوم» است که نخستین بار در سال 2016 به چاپ رسید. «بلوم» این استدلال تفکربرانگیز را مطرح می کند که احساس همدلی، آنطور که بسیاری تصور می کنند، عاملی حیاتی برای اخلاق-گرایی در انسان ها نیست، و گرایش به احساسات همدلانه در حقیقت باید در چارچوبی مشخص، محدود شود. پایه و اساس این استدلال، مفهومی به نام «سوگیری همدلانه» است: وقتی آدم ها فقط از افرادی طرفداری می کنند که به شکلی آسان تر برایشان قابل همذات پنداری هستند—که به اعتقاد «بلوم» به تعصب و نژادپرستی می انجامد. به علاوه، همدلی ممکن است به واسطه ترغیب های سیاسی و اجتماعی گوناگون، به مسیری نادرست کشیده شود، تمرکز خود را بر چیزی غیر از افکار منطقی معطوف سازد، و اطلاعات مهم را نادیده بگیرد. راه حل «بلوم»، اخلاقیاتی شکل گرفته بر اساس از «کنترل بر خویشتن»، «هوش»، و «خیرخواهی فراگیر» است—نوعی مهربانی درونی که مستقل از احساس همدلی در انسان ها عمل می کند.

کتاب علیه همدلی

پاول بلوم
پاولبلوم (زاده 24 دسامبر 1963) یک روانشناس کانادایی آمریکایی است. او بروکس و سوزان راگن استاد روانشناسی و علوم شناختی در دانشگاه ییل است. تحقیقات او به بررسی چگونگی درک کودکان و بزرگسالان از دنیای فیزیکی و اجتماعی با تمرکز ویژه بر زبان، اخلاق، مذهب، داستان و هنر می پردازد.
نکوداشت های کتاب علیه همدلی
A powerful appeal for a more reasonable and responsible deployment of empathy.
فراخوانی قدرتمند برای به کارگیری همدلی به شیوه ای منطقی تر و مسئولانه تر.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A relevant and often very funny re-evaluation of empathy.
یک ارزیابی مجدد کارآمد و اغلب بسیار خنده دار از همدلی.
New York Times New York Times

Cleverly contrarian.
به شکل هوشمندانه ای بر خلاف جریان غالب.
New York Post

قسمت هایی از کتاب علیه همدلی (لذت متن)
اینگونه نیست که خود همدلی به شکل خودکار به مهربانی می انجامد. در عوض، همدلی باید با شفقتی پیوند بخورد که از پیش وجود دارد.

اگر احساس همدلی را در یک فرد سادیست افزایش دهید، فقط یک سادیست خودشحال تر خواهید داشت.

ایده ای که در آن کاوش می کنم، این است که احساس کردن چیزی که دیگران احساس می کنند-صرف نظر از این که آن را چه می نامیم-با شفقت، با مهربانی، و بیش از همه، با خوب بودن متفاوت است.