کتاب یک لیوان حرف خنک

Yek Livan Harf-e Khonak
(مهارت های کنترل خشم در خانواده)
کد کتاب : 67140
شابک : 978-6229821008
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 220
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب یک لیوان حرف خنک اثر مجید جعفری هرفته

(مهارت های کنترل خشم در خانواده)
یکی از عواملی که به روابط صمیمانۀ اعضای خانواده آسیب می‌رساند، کنترل‌نکردن خشم است. توجه به نحوۀ ابراز خشم و عصبانیت به همسر، در روابط خانوادگی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ زیرا خشم، زخم عاطفی عمیق ایجاد می‌کند و تأثیرش بر رابطه، همانند اثر ماندگار بریده‌شدن پوست بدن است. به‌دلیل اینکه خشم در ابعاد و اشکال گوناگونی بروز پیدا می‌کند، نداشتن شناخت صحیح آن، مشکلات متعددی، ازجمله نزاع کلامی، جسمی، جنسی و رفتاری را باعث می‌شود.
کتاب یک لیوان حرف خنک، مهارت‌های کنترل خشم در خانواده را با رویکرد تمرینات فردی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. آشنایی با خشم، تفاوت خشم با پرخاشگری و خصومت، نشانه‌های خشم و دلایل بروز خشم بین همسران، ازجمله موضوعاتی است که در فصل اول این کتاب بررسی شده است. مباحث دیگری که در این کتاب بیان شده عبارت است از: پیشگیری از خشم، ذکر تمرین‌هایی برای تقویت مهارت ارتباطی و تغییر و اصلاح سبک زندگی، پذیرفتن خشم، اصلاح نگرش‌های منفی و تخلیۀ خشم با استفاده از روش‌های مختلف.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب یک لیوان حرف خنک

مجید جعفری هرفته
مجید جعفری هرفته متولد سال 1357، دارایکارشناسی روان شناسی عمومی موسسه امام خمینی (ورود سال ۱۳۸۲)، کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی موسسه امام خمینی(ورود سال۱۳۸۷)، دانشجوی دکتری قرآن و روان شناسی جامعه المصطفی(ورودسال۱۳۹۶) در حال تدوین پایان نامه است.