کتاب آسمان خیس

the sky is wet
کد کتاب : 6718
مترجم :
شابک : 9789643697549
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب آسمان خیس اثر برنهارد شلینک

نمی دانم چه وقت بود که دوباره دام دام دارام شروع شد. صدایش از دورها می آمد، انگار سوت اخطار یک کشتی فضایی، آهسته و نامفهوم. بعد کم کم نزدیک شد، بلندتر، تا بالاخره همه ی صداها را طوری پوشاند که به نظرم رسید حرکات من و کنستانتره کاملا بی صدا بود. فقط دام دام دارام شنیده می شد- تا این که یک دفعه قطع شد و آرام و ساکت. مثل خود ما. داستان های آلمانی امروز مثل تابلویی مدرنیستی ترکیبی است از رنگ ها و احساس های تند، همدلی های عمیق با روح های آزرده و خاکستری های روابط سرد و تنهایی همیشگی جوامع معاصر. این پنج نویسنده، اشتام، هرمان، شولتسه، شلینک و آزدامار، هم گرایش های امروز ادبیات آلمانی را نشان می دهند و هم نماینده ی طبقه های مختلف جامعه آلمان هستند.

این مجموعه داستان کندوکاوری هنرمندانه اند در فردیت آدم هایی که در کنار هم، گاه به شدت تنهایند و اغلب با حسرت زمان های از دست رفته، روزگار و روزمرگی هایشان را مرور می کنند و به امید آینده ای موهوم و مه آلود به امروز تحمل پذیر خود پشت پا می زنند.

این کتاب با ۹ داستان از نویسندگان آلمانی همچون «امینه سوگی ازدامار»، «برنهارد شلینک»، «یودیت هرمان»، «پتر اشتام و اینگو شولسته» جمع آوری شده است. مترجم پیش از هر داستان، به ارائه ی زندگینامه ی مختصری از نویسنده داستان پرداخته است.

کتاب آسمان خیس