کتاب راه ها و بی راهه عشق

Oshu
(اشو)
کد کتاب : 67647
شابک : 978-6005687507
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 95
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب راه ها و بی راهه عشق اثر حمیدرضا مظاهری سیف

هدف اصلی این کتاب، بررسی و نقد اندیشه های مروج مشهور معنوی، «راجنیش بگوان» معروف به «اشو» است که عشق را محور اصلی تعالیم خود قرار داده و در بین برخی مردم جهان مقبولیت یافته است. نظریه و ایده اصلی او این است که عشق جنسی و مراقبه را با هم آمیخته و ترکیبی از این دو را برای تامین معنویت بشر دنیایی این روزگار پیشنهاد داده است.
حمیدرضا مظاهری سیف در کتاب «راه ها و بی راهه های عشق (اشو)» با نقد مراحل سیر و سلوک از دیدگاه اشو، به نقد گام به گام این سیر و سلوک می پردازد و در مقابل، دیدگاه های اسلام را درباره مواردی که اشو بر روی آن ها دست می گذارد (از جمله رابطه جنسی) بیان می کند.
«راه ها و بیراهه های عشق (اشو)» با عبارت هایی از جمله «سلوک بی حرکت» و «خودفریبی اخلاقی» به نقد عرفان اشو می پردازد و با توجه به عرفان اسلامی، بر شعارهای اشو از جمله «شاد زی! مکاشفه خود از راه می رسد» خط بطلان می کشد.

کتاب راه ها و بی راهه عشق

حمیدرضا مظاهری سیف
حمید رضا مظاهری سیفمتولد تهران:1357ورود به حوزه علمیه قم: ۱۳۷۵تحصیلات: خارج فقه. سطح ۴ کلام اسلامی. گرایش پژوهی: اخلاق و عرفانسوابق علمی- اجرایی:• عضو هیئت امنا و رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی از ۱۳۹۹• بنیانگذار و رئیس مؤسسه علمی – فرهنگی بهداشت معنوی (با مأموریت آسیب شناسی شبه جنبشهای معنوی) از ۱۳۸۹• عضو هیأت مدیره موسسه دانش بنیان سلامت نوید نیایش از ۱۳۹۵• عضو هیئت مدیره انجمن علمی اخلاق اسلامی حوزه علمیه قم از ۱۳۹۵ تا 1398• عضو گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پ...
دسته بندی های کتاب راه ها و بی راهه عشق