کتاب علم و دین

Science and Religion
از تعارض تا گفت و گو
کد کتاب : 68771
مترجم :
شابک : 978-9647019279
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب علم و دین اثر جان اف هات

کتاب «علم و دین از تعارض تا گفتگو» نوشته جان اف هات، کتابی قابل استفاده و روان است. در مقدمه این کتاب آمده است که نویسنده آن بعد از بیست سال تدریس این کتاب را نوشته است . او رئیس مرکز مطالعات علم و دین یکی از دانشگاه‌های آمریکا است و در این کتاب ۹ سوال را مطرح کرده و به آنها پاسخ می‌دهد که از این قرار است :
آیا دین مخالف علم است ؟ آیا علم یک خدای شخصی را نفی می کند؟ ( برخی از مکاتب مانند آیین هندو معتقد هستند خداوند موجودی است که در همه چیز حلول نموده و تشخصی ندارد. در مقابل ما معتقد هستیم خدای متعال دارای تشخص است ) آیا تکامل، وجود خدا را رد می کند؟ آیا حیات قابل تحلیل علمی است ؟ برخی می‌گویند می توان پدیده حیات را بر اساس علم شیمی جدید، تحلیل علمی نمود. آیا این سخن صحیح است . آیا جهان مخلوق است ؟ آیا جهان دارای آفریدگاری است یا از روی اتفاق و بر اساس حرکت ماده ایجاد شده است ؟ آیا ما به اینجا تعلق داریم ؟ انسان خلق شده تا در این جهان زندگی کند یا نه؟ چرا در جهان پیچیدگی یافت می‌شود ؟ آیا جهان دارای هدف است ؟ آیا دین مسئول پاسخ به مساله محیط زیست است ؟

کتاب علم و دین

جان اف هات
جان اف. هات ، نویسنده و سخنران آمریکایی است. او استاد برجسته تحقیقات در دانشگاه جورج تاون است و در الهیات سیستماتیک کاتولیک روم تخصص دارد ، و علاقه خاصی به موضوعات مربوط به کیهان شناسی فیزیکی ، زیست شناسی تکاملی ، زمین شناسی و مسیحیت دارد.