کتاب طلاق

Divorce
پژوهشی در شناخت واقعیت و عوامل اجتماعی آن
کد کتاب : 69454
شابک : 978-9640339534
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 266
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب طلاق اثر باقر ساروخانی

طلاق، همواره یکی از چالش برانگیزترین مسایل پیش روی جوامع بشری بوده است. چرا که آثار مستقیم و غیر مستقیم آن نه تنها بر تعادل روانی زوجین، فرزندان، بستگان و دوستان بر جای می ماند؛ بلکه آثار منفی آن بر نظام اقتصادی، بر کمیت و کیفیت نظام جمعیتی و بر نظام فرهنگی غیر قابل انکار است. بنابراین شناخت علل و عوامل و ابعاد مختلف آن و آثاری که بر فرد و جامعه بر جای می گذارد، بسیار حایز اهمیت است.
طلاق به عنوان پدیده ای که باعث جدایی میان دو نفر می شود، امری مشترک در همه جوامع است؛ اما شناخت آن از پیچیدگی های بسیار برخوردار است و همین پیچیدگی ها، مطالعه آن را دشوار ساخته است از آنجا که ارتباط زن و شوهر غنی ترین و چند بعدی ترین ارتباطات انسانی است، شناخت و درک علل واقعی طلاق، نیازمند ابزاری بس دقیق و پیچیده است.
با نگاهی از بیرون به طلاق، شاید بتوان به عواملی پررنگ در بروز آن اشاره کرد؛ اما واقع امر چنین نیست. همواره و در همه فرهنگ ها، نگاه خوبی به طلاق وجود نداشته، بررسی آمار و مطالعه درباره ی عوامل و یافتن راه کارهایی برای کاهش آن نشان دهنده ی اهمیت و آثار منفی ای است که بر ابعاد مختلف جوامع بشری بر جای می گذارد.

کتاب طلاق

باقر ساروخانی
دکتر باقر ساروخانى در سال 1318 در خانواده‏ اى متوسط در قزوین تولد یافت. دوره ابتدایى و متوسطه را در زادگاهش سپرى کرد و سال 1337 به عنوان شاگرد اول تمامى دبیرستان‏هاى قزوین شناخته شد. وى همان سال در کنکور حقوق و زبان و ادبیات فرانسه شرکت کرد و در هر دو رشته موفق گردید و در زبان و ادبیات فرانسه به رتبه شاگرد اولى کنکور دست یافت. دکتر ساروخانى سپس به دانشسراى عالى رفت و لیسانس زبان و ادبیات فرانسه و علوم تربیتى گرفت و از همان سال به تدریس زبان‏هاى فرانسه و انگلیسى در قزوین پرداخت و د...