کتاب طنین سکوت

An Echo of Silence
پژوهشی جامع در باب ازدواج زود هنگام کودکان در ایران
کد کتاب : 19437
شابک : 978-9646578883
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب طنین سکوت اثر کامیل احمدی

گرچه ازدواج زودهنگام به هر دوی دختران و پسران خردسال اطلاق دارد، اما واقعیت تلخ جامعه دال بر این است که عواقب و اثرات پدیدة کودک همسری برای دختر بچه ها به مراتب جدیتر است. آمار رسمی و دولتی ایران حاکی از این است که سالانه ده ها هزار دختر و پسر زیر سن 15 سالگی وارد مقولة ازدواج می شوند. شمار واقعی این کودکان بالاتر از این آمارهاست. بسیاری از این خانواده ها و مردانی که بیشتر از یک همسر دارند در ایران، ازدواج خود و ازدواج های سنین پایین را ثبت نکرده و یا به صورت غیر ثبت شده مخفی نگه می دارند.
این تحقیق برای اولین بار به طور جامع سعی در تحلیل و بررسی رواج ازدواج کودکان در هفت استان ایران که دارای بیشترین درصد اینگونه ازدواج ها با تأکید بر عوامل اجتماعی و فرهنگی دارد که به تداوم حیات کودک همسری در ایران دامن زده است. دلیل منطقی انجام این مطالعه بیان شواهد، نمایان ساختن عمق شیوع این عمل آسیب زا در ایران و کمک به تصمیم گیران دولتی، جامعة مدنی و کنشگران اجتماعی در تمرکزشان بر حمایت از حقوق انسانی دختران در ایران است.

کتاب طنین سکوت

کامیل احمدی
من، کامیل احمدی، مردم شناس و پژوهشگر در دربارۀ موضوعات فرهنگ محلی،کودکان و زنان، و حقوق اقلیت‌ ها در حال مطالعه و تحقیق می باشم و سابقۀ اجرايى نیز در این حوزه‌ها دارم. در سفرهای کاری و تجربیات زیسته ام به آفریقا، آسیای دور، اروپای شرقی و غربی، بوسنی، ترکیه، افغانستان و عراق، علاقه خاصی به تجربیات روزمره زندگی انسان­ها، سنت­ها و رسوم (به ­ویژه رسوم آسیب­زا)، جنگ و فقر پیدا کردم. در اروپا هم در زمینۀ برنامه‌های فرهنگی مستقل، متون فرهنگی، حقوقى و سیاست محلی به وزار...