کتاب قصه هایی برای فکر کردن

Stories for Thinking
(سی و یک قصه،سی و یک مضمون)
کد کتاب : 69556
مترجم :
شابک : 978-6229788080
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 187
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب قصه هایی برای فکر کردن اثر رابرت فیشر (1943)

داستان هایی برای فکرکردن، کتابی است مه طراحی شده است تا تفکر کودکان را رشد داده و منجر به یادگیری بهتر آنها شود.
این کتاب قابل استفاده به صورت تنهایی، در گروه های کوچک، در کلاس های درس یا در محافل است .
رابرت فیشر، استاد رشته تعلیم و تربیت در دانشگاه برونل است که تاکنون مجموعه های زیادی را تألیف کرده است؛ از جمله: به بچه ها یاد بدهیم فکر کنند، به بچه ها یاد بدهیم یاد بگیرند؛ و مجموعه هایی از سلسله داستان هایی برای فکر کردن: اشعاری برای فکرکردن، معیارهایی برای فکرکردن، بازی هایی برای فکرکردن، نیز: نخستین داستان ها برای فکرکردن، نخستین اشعار برای فکرکردن.
این کتاب 30 داستان را در بر می گیرد. هر داستان براساس یک مضمون خاص مثل خشم، زیبایی، زورگویی، جرأت و ترس، مرگ و... تنظیم شده است.
داستان ها از ملل مختلف گزینش شده است. بعد از هر داستان، دو مجموعه سوال و یک مجموعه با عنوان فعالیت های دیگر وجود دارد .
نخستین مجموعه سوال ها درباره خود داستان است که با یک پرسش کلیدی شروع می شود: مفهوم و منظور داستان چیست. بچه ها می توانن در مورد پاسخ های احتمالی در کلاس درس درباره آن بحث کنند و درصورتی که به جواب نرسیدند، با طرح ۱۰ سوال، مرحله به مرحله و به تدریج به جواب پرسش کلیدی سوق داده می شوند .
مجموعه سوال های دوم درباره مضمون داستان است که آن هم با یک پرسش کلیدی شروع می شود که در آن، مفهوم آن مضمون پرسیده می شود. مانند مجموعه سوال های اول، اگر بچه ها نتوانسته باشند جواب را پیدا کنند، با طرح ۱۰ سوال، به تدریج به جواب درست خواهند رسید.

کتاب قصه هایی برای فکر کردن