کتاب روش تحقیق

Understanding research
کد کتاب : 70109
مترجم :
شابک : 978-6227046250
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 459
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب روش تحقیق اثر جان دبلیو کرسول

هدف اصلی این کتاب آن است که به شما کمک کند تا روش صحیح مطالعه گزارش یک تحقیق را آموخته و درک مناسبی از محتوای آن داشته باشید. اما برای رسیدن به این هدف، ابتدا باید بدانید که تحقیق چیست و محققان چگونه آن را انجام داده و گزارش می‌کنند. با یادگیری مراحل انجام تحقیق شما درک بهتری از اطلاعاتی که محققان در گزارش پژوهش خود ارائه می‌دهند داشته و بهتر می‌توانید به ارزیابی یافته‌های آنان بپردازید. با در نظر داشتن این پیش‌فرض‌ها، در فصل پیش رو ابتدا به طرح این سوال که "تحقیق چیست؟" پرداخته و ضمن ارائه تعریفی از تحقیق، دلایل مطالعه گزارش یک تحقیق و چگونگی دسترسی به این گزارش‌ها را بیان خواهیم نمود. در ادامه ضمن آشنایی با مراحل مختلف انجام تحقیق توسط محققان، یاد می‌گیریم که چگونه هر یک از این مراحل را در گزارش یک تحقیق بیابیم.

پس از مطالعه این فصل شما باید بتوانید
1)ضمن بیان تعریفی از تحقیق، از این تعریف برای تشخیص گزارش یک تحقیق واقعی استفاده کنید. 2) دلایل لزوم مطالعه گزارش تحقیقات انجام شده را بیان کنید. 3) قالب‌های مختلفی را که ممکن است گزارش یک تحقیق در چارچوب آنها ارائه شده باشد را نام ببرید. 4) مراحل طی شده توسط محققان در فرآیند تحقیق را نام ببرید. 5) ضمن آشنایی با بخش‌های اصلی گزارش یک تحقیق، محل ارائه هر مرحله از فرآیند تحقیق در هر یک از این بخش‌ها را مشخص کنید. 6) پس از مطالعه گزارش یک تحقیق، درک مناسبی از اطلاعات مربوط به فرآیند آن تحقیق که در قالب گزارش ارائه شده است داشته باشید.

کتاب روش تحقیق

جان دبلیو کرسول
جان کرسول، پروفسور در رشته روانشناسی تربیتی است. او یکی از صاحب نظران در روش شناسی کیفی و تحقیقات ترکیبی است. کرسول استاد دانشگاه بنراسکا- لینکلن است و بیش از 30 سال سابقه کار علمی و پژوهشی دارد. او دارای 12 جلد کتاب است که عمدتا در مورد طرح تحقیق، تحقیق کیفی و تحقیقات ترکیبی است. اغلب آثار او به زبانهای مختلف در سراسر دنیا ترجمه شده است. او سردبیر مجله علمی تحقیق ترکیبی است، پیانو می نوازد، شعر می سراید و به صورت حرفه ای ورزش می کند.
دسته بندی های کتاب روش تحقیق