کتاب عشق، زن و زیبایی

Eshgh Zan ...
کد کتاب : 70986
مترجم :
شابک : 978-6008410294
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 435
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب عشق، زن و زیبایی اثر محیی الدین ابن عربی

ابوبکر محمد بن علی بن احمد بن عبداللّه حاتمی نویسنده "کتاب عشق، زن و زیبایی" معروف‌ به‌ شیخ‌ اکبر، اندیشمند، عارف‌ و صوفی‌ بزرگ‌ جهان‌ اسلام است. قریب به اکثریت آثار قلمی شیخ در موضوع تصوف و علوم غیبیه‌ی عرفان به نگارش درآمده و در هر شهری که منزل گزیده کتابی نگاشته است، آن گونه که آثار او در هنگام اقامت وی در مصر بر اهل آن شهر صعب جلوه نمود و آوازه‌ی نقد آرای و افکار او در مصر پیچید و عده‌ای سعی در ریختن خون وی کردند، تا این که «شیخ حسن بجائی» با تأویل سخنان شیخ، جان او را از دست ظاهر بینان مخالف رهایی بخشید. این کتاب که توسط نشر "کوهسار" منتشر شده است دیدگاه های ایشان درباره عشق خدا و انسان است که به همین دلیل می تواند موضوع بسیار جذاب و در عین حال مناقشه برانگیزی نیز باشد. .از دید او عشق در همه‌ی پدیده‌های جهان روان است و آنها را به یکدیگر پیوند می‌دهد . عشق نمایانگر سرشت و گوهر خداست .انسان به خدا عشق می‌ورزد زیرا خدا زیباست و خدا نیز به هستی خویش عشق دارد ،چون هستی خدا نیز زیباست .
او درباره‌ی زن می‌گوید : زن تابش پرمایه و رسای خداست و بر این باور است که زنان نیمه‌ی مردان‌اند و انسان بودن چون گوهر فراگیری است که زن و مرد را در برگرفته است ،از این رو مردان بر زنان در انسان بودن هیچ‌گونه برتری ندارند .

کتاب عشق، زن و زیبایی

محیی الدین ابن عربی
محیی‌الدین محمّد بن علی بن محمّد بن العربی طائی حاتمی (زادهٔ ۲۶ ژوئیه ۱۱۶۵ – درگذشتهٔ ۱۶ نوامبر ۱۲۴۰ میلادی) معروف به محیی‌الدین ابن عربی و شیخ اکبر پژوهشگر، فیلسوف، عارف و شاعر مسلمان عرب اهل اندلس بود. از ۸۰۰ اثری که به او نسبت داده می‌شود، ۱۰۰ اثر به‌صورت نسخهٔ اصلی از وی باقی مانده‌است. آموزه‌های کیهان‌شناختی او در بسیاری از کشورهای اسلامی به جهان‌بینی غالب بدل شد.محیی‌الدین در سال ۵۶۰ ه‍.ق در شهر مرسیه در جنوب شرقی اندلس به دنیا آمد....