کتاب ساختن زندگی ای که ارزش زیستن دارد

Building a Life Worth Living
کد کتاب : 72287
مترجم :
شابک : 978-6006454610
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 536
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ساختن زندگی ای که ارزش زیستن دارد اثر مارشا لینهان

"آیا شما یکی از ما هستید؟" یک بار یک بیمار از مارشا لینهان، روانشناس مشهور جهان که رفتار درمانی دیالکتیکی را توسعه داده است، پرسید. "چون اگر شما بودید، همه ما را بسیار امیدوار می کرد."
در طول سال‌ها، DBT جان افراد بی‌شماری را که با افسردگی و افکار خودکشی مبارزه می‌کردند، نجات داده بود، اما لاینهان هرگز فاش نکرده بود که کار پیشگامانه‌اش از مبارزات ناامیدانه‌اش به عنوان یک زن جوان الهام گرفته شده است. تنها زمانی که این سوال را دریافت کرد، سرانجام تصمیم گرفت داستان خود را تعریف کند.
در این خاطرات قابل توجه و الهام‌بخش، لاینهان توضیح می‌دهد که چگونه، وقتی هجده ساله بود، یک مارپیچ رو به پایین ناگهانی را از یک نوجوان محبوب به یک زن جوان انتحاری آغاز کرد. پس از چندین سال بدبختی در یک موسسه روانپزشکی، لاینهان عهد کرد که اگر بتواند از جهنم عاطفی خارج شود، سعی کند راهی پیدا کند تا به دیگران نیز کمک کند تا از جهنم خارج شوند و زندگی ای بسازد که ارزش زندگی کردن را داشته باشد. او ادامه داد تا خودش را در مدرسه و کالج شبانه سپری کند، در یک YWCA زندگی می‌کرد و اغلب برای خرید غذا پول خرد می‌خرید. او در ادامه دکترای خود را در روانشناسی با تخصص در رفتار درمانی دریافت کرد. در دهه 1980، او با توسعه رفتار درمانی دیالکتیکی، یک رویکرد درمانی که پذیرش خود و راه‌های تغییر را ترکیب می‌کند، به پیشرفتی دست یافت. لاینهان ذهن آگاهی را به عنوان یک مولفه کلیدی در درمان درمانی، همراه با تکنیک های اصلی و خاص مهارت های زندگی گنجانده است. او می‌گوید: «شما نمی‌توانید به روش‌های جدید عمل کنید، فقط می‌توانید به شیوه‌های جدید فکر کنید.»
مارشا لینهان در طول فعالیت علمی فوق‌العاده خود، زنی با معنویت عمیق باقی ماند. داستان قدرتمند و تکان دهنده او داستان ایمان و استقامت است. لاینهان در ایتن کتاب نشان می‌دهد که چگونه اصول DBT واقعا کار می‌کنند – و چگونه با استفاده از مهارت‌ها و تکنیک‌های زندگی‌اش، مردم می‌توانند زندگی‌هایی را بسازند که ارزش زیستن داشته باشد.

کتاب ساختن زندگی ای که ارزش زیستن دارد

مارشا لینهان
مارشا لینهان (Marsha M. Linehan) (زاده 5 مه 1943) یک روانشناس و نویسنده آمریکایی است. او خالق رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT)، نوعی روان درمانی است که علوم رفتاری را با مفاهیمی مانند پذیرش و ذهن آگاهی ترکیب می کند.لاینهان استاد روانشناسی، استاد کمکی روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه واشنگتن در سیاتل و مدیر کلینیک های تحقیقات رفتاری و درمان است. تحقیقات اولیه او در زمینه اختلال شخصیت مرزی، کاربرد مدل های رفتاری در رفتارهای خودکشی و سوء مصرف مواد است. آلن فرانسیس، در مقدمه کتاب ساختن زندگی ارزش ز...
دسته بندی های کتاب ساختن زندگی ای که ارزش زیستن دارد
نکوداشت های کتاب ساختن زندگی ای که ارزش زیستن دارد
Shocking and heart-wrenching on one end, triumphant on the other, and an inspiration of hope all the way through.
از یک طرف تکان دهنده و دلخراش، از سوی دیگر پیروز، و الهام بخش امید در تمام طول مسیر.
Goop

A brilliant memoir by one of the greatest pioneers in psychotherapy history
خاطرات درخشان یکی از بزرگترین پیشگامان تاریخ روان درمانی
Angela Duckworth

قسمت هایی از کتاب ساختن زندگی ای که ارزش زیستن دارد (لذت متن)
مدتی بود گرفتار برنامه ای شده بودم که روانشناس ها اسمش را «برنامه تقویت متناوب» گذاشته اند. مثل یک ماهی به قلاب افتاده بودم. برنامه تقویت متناوب همان نیروی روان شناختی ای است که باعث می شود ساعت های پیاپی پشت دستگاه های بازی قمار بنشینید و در واقع معتادشان شوید. اگر این دستگاه ها مبلغ اندک و معقولی را به صورت منظم به ما بدهند، خیلی زود حوصله مان سر می رود و رهایشان می کنیم. اما وقتی هر آن انتظار داریم برنده جایزه بزرگ شویم، پای دستگاه میخکوب می شویم و از جایمان تکان نمی خوریم. همین برنامه تقویت متناوب است که باعث می شود انسان ها روابط ناسالم را رها نکنند: «شاید این بار فرق کند». همین عامل بود که باعث شد آن روز دلم به رحم بیاید و به اد بگویم: «خیلی خب! پس بیا اینجا». شاید این بار فرق کند، شاید این بار برنده جایزه بزرگ باشم.