کتاب پاره مقالات

Maghalat
سیاسی، اجتماعی و تاریخی
کد کتاب : 73654
شابک : 978-6227398274
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 257
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پاره مقالات اثر داود علی بابایی

در اثر پیش رو مجموعه ای از مقالات تامل برانگیز و آگاهی بخش که قبلا در مجله فصلنامه خاطرات سیاسی، روزنامه آرمان ملی و چند نشریه ی دیگر چاپ شده اند و مسائل مهم روز را در حوزه های گوناگون سیاسی، اجتماعی و تاریخی مورد بحث و انتقاد قرار می دهند، جای گرفته است.

کتاب پاره مقالات

داود علی بابایی
داوود علی بابایی یک نویسنده مستقل است. کسی که اساسی‌ترین دغدغه‌اش تاریخ، خصوصا تاریخ معاصر ایران است. تا به حال از او کتاب‌های زیادی منتشر شده اما مهم‌ترین و شاید اثرگذار‌ترین کتابش مجموعه‌ای است با عنوان «۲۵ سال در ایران چه گذشت» که مربوط به بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی از کمی قبل‌تر از پیروزی انقلاب به این سو است. تاکنون ۱۰ جلد از این مجموعه منتشر شده و علی‌بابایی امیدوار است بتواند کار انتشار این مجموعه را ادامه دهد هر چند که خودش می&zwnj...
دسته بندی های کتاب پاره مقالات
قسمت هایی از کتاب پاره مقالات (لذت متن)
سکوت نمایندگان در برابر افزایش قیمت بنزین در آبانماه 98 و حوادث پیش آمده و اعطای بسته معیشتی به مردم جای تاسف دارد دولت بنا بود به حدود 18 میلیون خانوار بسته معیشتی نقدی بدهد که 60 میلیون نفر می شدند به قول رئیس جمهور (رئیس دولت تدبیر و امید) این افراد زیر طبقه متوسط هستند ولیکن یکباره در گزارش میدانی متوجه شدیم که بسیاری از مردم این بسته را دریافت نکرده اند و در همین مورد وزارت تعاون در اطلاعیه شماره 9 خود اعلام کرد مجموع شش میلیون و 263 هزار و 861 نفر کمتر از 50 درصد (یعمی سه میلیون و 70 هزار و 531 نفر) متقاضیان که در کد 6369 ثبت درخواست کرده اند اقدام به پذیرش شرایط اعلام شده کرده و درخواست خود را به صورت قطعی برای بررسی مجدد وسع مالی خانوار ثبت کردند البته ثبت نام 6 میلیون نفر سرپرستان خانوار که مجموع افراد آنها حدود 20 میلیون نفر می شود کسانی هستند که ثبت نام کرده اند و بسیاری خانوارها از ترس این که یارانه نقدی آنها قطع نشود در این سامانه ثبت نام نکرده اند که شاید تعداد افراد آن به ده میلیون نفر برسد که مجموعا 30 میلیون نفر بسته معیشتی نقدی دریافت نکره اند. چرا نمایندگان مجلس در این مورد از وزیر تعاون، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس جمهور سوال نکردند که پول پرداخت نشده کجا رفته است آیا رسالت یک نماینده مجلس به غیر از دفاع از حقوق موکلین خود چیز دیگری می تواند باشد، همه نمایندگان مجلس چه جوابی برای حوزه های انتخابیه خود دارند چرا نمایندگان مجلس بی تفاوت از کنار این مسئله مهم می گذرند و کار را به جایی می کشند که مردم در صحنه خیابان ها ظاهر شوند و دهها کشته و زخمی و بازداشتی بدهند تا این آقایان بتوانند راحت تر بر کرسی نمایندگی تکیه بزنند.