کتاب نظریه همخوانی صدق در فلسفه کانت

Kant's Correspondence Theory of Truth
کد کتاب : 73797
مترجم :
شابک : 978-6003391482
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 226
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه همخوانی صدق در فلسفه کانت اثر لوری جی آندروود

اگر به کتاب‌هایی بنگرید که درباره کانت به فارسی نگاشته یا ترجمه شده‌اند، درمی‌‌یابید که اکثر آن‌ها آثاری مقدماتی و عمومی‌اند در معرفی فلسفه کانت؛ و کمتر کتابی در زبان فارسی یافتنی است که به حوزه‌های تخصصی‌تر فلسفه کانت وارد شده باشد. افزون بر این، اینک لازم است ببینیم فلسفه کانت، در مواجهه با پیشرفت‌های معاصر در فلسفه چه جایگاهی دارد و چگونه تفسیر می‌شود. این کتاب، ویژه این نیاز را پاسخ می‌گوید. مسائل کانت در سنجش خرد ناب، به بسیاری از مسائل بنیادی در فلسفه تحلیلی نزدیک است؛ و بسیاری از خوانندگان فلسفه به زبان فارسی، آثار ترجمه‌شده در این حوزه فلسفی را می‌خوانند و آن را دنبال می‌کنند. ویژگی جالب این کتاب این است که با نگر به نظریه‌ها و تفاسیری که در فلسفه تحلیلی صورت گرفته است، به نظریه صدق در فلسفه کانت می‌پردازد. بدین ترتیب برای کسانی که به فلسفه تحلیلی می‌گرایند، مسائل این کتاب جالب توجه خواهد بود؛ زیرا تفسیر برخی از فیلسوفان تحلیلی از کانت، در آن به بحث گذاشته می‌شود؛ و می‌توان آن را تاریخ تفسیری نظریه صدق در فلسفه کانت دانست.
...نظریه صدق را شاید بتوان بنیادی‌ترین، و یا دست کم یک مساله بنیادی شناخت‌شناسی و فلسفه منطق دانست، زیرا پرسش از صدق در هر فلسفه‌ای، کانونی را نشانه می‌گیرد که برای درک این کانون لازم است همه بنیادهای دیگر آن فلسفه را نیز نگریسته داشت، و به شرحی جامع و کامل از آن دست یازید.
...گذشته از این‌ها، بیش از آن‌که با نظریه مولف این کتاب هم‌داستان باشم، به شیوه پژوهشی او علاقه‌مند شدم و ضرورت به دست دادن نقشه‌ای کلی از موضوع را به یاد آوردم‌. سرانجام، چون نمی‌خواستم کتاب را صرفا با نتیجه‌گیری واپسین فصل از نوشته‌های آندروود، نویسنده کتاب به پایان برسانم؛ یکی از جالب‌ترین مقاله‌هایی را که از کانت‌شناس معاصر، رابرت هانا خوانده بودم، ترجمه کردم و در آخر کتاب گذاشتم تا بدین طریق، راه را برای تامل دقیق‌تر و عمیق‌تر خوانندگان درباره این موضوع باز بگذارم و فرصتی را فراهم آورم برای نقد رویکردهای نویسنده کتاب.

کتاب نظریه همخوانی صدق در فلسفه کانت

لوری جی آندروود
لوری آندروود استاد فلسفه در دانشگاه کریستوفر نیوپورت است. پروفسور آندروود مدرک کارشناسی خود را در تاریخ و فلسفه و کارشناسی ارشد خود را در فلسفه از دانشگاه ممفیس دریافت کرد. او دوره دکتری را به پایان رساند. در فلسفه در دانشگاه میسوری-کلمبیا. پروفسور آندروود ویراستار مجموعه مطالعات تروریسم پیتر لانگ و نویسنده تئوری مطابقت کانت در مورد حقیقت، ترور با رضایت، جهان وطنی و بهار عربی، و ریشه همه شیطان؟: دیدگاه های مذهبی در مورد تروریسم است.
دسته بندی های کتاب نظریه همخوانی صدق در فلسفه کانت