کتاب معماری بصری + ادراک محیط

Visual architecture
کد کتاب : 74252
شابک : 978-6008815679
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 225
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب معماری بصری + ادراک محیط اثر آزاد بهمنش

طراحی محیط (خارجی و داخلی) در ارتباط مستقیم با علوم و هنرهای مختلف از قبیل: معماری، گرافیک و مبانی بصری، طراحی صنعتی، ارگونومی، روانشناسی محیط و رفتار، جامعه شناسی، مردم شناسی، زیست شناسی و غیره است. با نگاهی متفاوت می‌توان گفت که معماری در فضا به بیان کلیات و گرافیک نیز در همنشینی با آن به توضیح جزئیات می‌پردازد، البته زیبایی و گویایی یک کالبد معماری جدای از شکل و ساختار صحیح آن، در نهایت توسط سطوحی به نمایش در می‌آید که قرارگیری سطوح در کنار یکدیگر، حجم‌ها و فرم‌ها را شکل خواهند داد.
این بعد از معماری یکی دیگر از وجوه گسترۀ وسیع این هنر را بیان خواهد کرد که شناخت بیشتر علوم رفتاری همسو با عوامل فوق، وجوه اصلی شکل گیر ی محیط را شامل می‌شود. امید آن می‌رود این نوشتار، روزنه‌ای برای برخورد علمی و عملی با این موضوع و نیز درک بصری و تبیین کالبدی آن باشد. به امید جست و جوی بیشتر و یافتن راه حل های ماهرانه و عملی در ساخت انواع محیط‌های گویا و پویا.

کتاب معماری بصری + ادراک محیط

آزاد بهمنش
آزاد بهمنش متولد سال 1357، دارای مدارک دانشگاهی و حرفه‌ای در معماری، معماری داخلی و همچنین گرافیکِ محیطی است، کتاب‌های «روند معماری داخلی»، «معماری بصری + ‌ادراک محیط»، «آموزش اسکیس طراحی داخلی»، « الگونگاری طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی»، «روانشناسی بصریِ معماری داخلی» و مجموعه چند جلدی «فضا، عناصر و شیوه»، تعدادی از تألیفات دیگر این نویسنده و پژوهشگر دپارتمان هنر و معماری دانشگاه است.این نویسنده و...
دسته بندی های کتاب معماری بصری + ادراک محیط