کتاب آینه دان

Ayine-dan
کد کتاب : 74868
شابک : 978-6222332167
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 568
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب آینه دان اثر مهدی فرجی (1358)


در این کتاب سعی شده است در کنار مرور شگردها و شیوه های سرایش، ضمن گفتاری ملموس و با دیدی ذوقی و نویابانه، برای خواننده حرفه ای نیز لذت هم سخنی فراهم شود.
نگارنده در دو فصل، با نگرشی تحلیلی - تجربی که حاصل دو دهه آموزش کارگاهی شعر است، افزون بر فنون ادبی و کاربردهایش، به ذوق و ارتباط آن با روان شاعر توجه کرده است؛ با این امید که دریچه ای به سوی خلاقیت و کشف شگفتی های شعر بگشاید.
نویسنده کتاب را اینگونه آغاز می کند:
" شعر چیست؟
دوست داشتم کتاب را با این پرسش شروع نکنم، ولی این پرسشی بنیادین است که گزیر وگریزی برای روبه رو شدن با آن نیست. اگر به هرکدام از منابعی که بنا بر شرح و بیان نکته های شعری داشته اند، سری بزنید، گزاره های فراوانی خواهید یافت که سعی می کنند شعر را تعریف کنند.
شعر، این پدیده عجیب کلامی، چیست که هنوز هیچ دو تعریفی منطبق بر هم یا حداقل نزدیک به هم درباره اش نمی توان یافت؟
یکی از کهن ترین تعاریفی که تا کنون ارائه شده و به واسطه قدمت آن بسیار معروف است، متعلق به خواجه نصیرالدین طوسی است. وی در معیارالاشعار می گوید: «شعر، به نزدیک منطقیان، کلام مخیل موزون است.» "

کتاب آینه دان

مهدی فرجی (1358)
مهدی فرجی (زاده ۹ بهمن ۱۳۵۸ در کاشان) شاعر اهل ایران است. کتاب «قرار نشد» او در سال ۹۲ پس از یک هفته به نوبت چاپ دوم رسید.به گفتهٔ یک منتقد، از ویژگی‌های شعر فرجی عاشقانگی، برخورداری شاعر و شعرش از گنجینه‌های ادبی سترگ سده‌های پیشین و گذشتگان است. سادگی بیان، نخستین مشخصه شعری فرجی است. او به زبان عامیانه تعلق خاطر خاصی دارد چنانکه به سادگی شعرش را به ترانه می کشاند.