کتاب مقررات ملی ساختمان (مبحث پانزدهم)

National building regulations
(آسانسورها و پلکان برقی)
کد کتاب : 75143
شابک : 978-6003010086
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 74
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 29
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مقررات ملی ساختمان (مبحث پانزدهم) اثر دفتر مقررات ملی ساختمان

احداث ساختمان‌های بلند مرتبه و برج‌ها در کلان شهرها، افزایش میانگین سنی افراد جامعه و نیاز جمعیت میانسال و کهنسال کشور به استفاده از سامانه‌های مکانیزه حمل و نقل داخل ساختمان، لزوم تعبیه سامانه‌هایی چون آسانسور و پله برقی را بیش از پیش روشن ساخته است. به منظور طراحی ،اجرا و بهره‌برداری صحیح و قانون‌مند این تجهیزات لازم است ضوابط مشخصی در این خصوص توسط نهادهای ذیصلاح تدوین و ابلاغ گردد. این ضوابط علاوه بر جامعیت باید ه اندازه کافی شفاف و بدون ابهام بوده و ضمانت اجرایی لازم را داشته باشد.
از این رو مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان برای اولین بار در سال ۸۰ با عنوان آسانسورها و پله‌های برقی توسط دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی (سابق) تدوین گردید و سال ۸۷ نیز مورد بازنگری قرار گرفت.
پیشرفت چشم‌گیر صنعت آسانسور در دنیا در دو دهه اخیرو به تبع آن تغییرات به وجود آمده در استانداردهای بین‌المللی از یک سو و از سوی دیگر تجربیات ۱۵ ساله اجرای ضوابط مربوط به مبحث آسانسور در کشور، لزوم بازخوانی و ارزیابی مجدد ضوابط موجود در مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان را بیش از پیش روشن ‌می‌نمود. بدین منظور ویرایش پیش‌رو به عنوان دومین بازنگری این مبحث، در سال ۱۳۹۲ با هدف رفع ابهامات موجود در ویرایش قبلی و به روزرسانی ضوابط مطابق با استانداردهای معتبر بین‌المللی مورد ارزیابی قرار گرفت.

کتاب مقررات ملی ساختمان (مبحث پانزدهم)

دفتر مقررات ملی ساختمان
دفتر امور مقررات ملي ساختمان يكي از دفاتر وزارت راه و شهرسازي است كه در اجراي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان و آئين‌نامه اجرايي آن داراي وظایف اصلي به شرح زير مي‌باشد:ترويج مقررات ملّي ساختماننظارت عالیه بر مقررات ملّی ساختمان
دسته بندی های کتاب مقررات ملی ساختمان (مبحث پانزدهم)